• داستان فیلم در سال 1926 رخ می دهد و درباره فردی به نام نیوت (ادی ردماین) است که به واسطه نگارش کتاب جدیدش رهسپار ایالات متحده و شهر نیویورک می گردد. در چمدان نیوت موجودات عجیب و غریبی وجود دارند که بر اثر یک اتفاق آزاد شده و سر از نیویورک و منطقه منهتن در می آورند و...

  • فضاپیمایی که مقصدش یک سیاره مستعمره بسیار دور است و هزاران نفر مسافر دارد، دارای یک نقص فنی در قسمت اتاق خواب است. این نقص باعث می شود دو تن از مسافران 90 سال زودتر از زمان برنامه ریزی شده بیدار شوند...

  • "موانا" از استعدادهای دریانوردی خود استفاده میکند تا به یک جزیره ی افسانه ای برود و قهرمان او، "مائویی" نیز در این ماجراجویی او را همراهی میکند.

  • یک جراح با استعداد اما متکبر و مغرور که پس از حادثه ای ناگوار شغلش را از دست می دهد، راه تازه ای را پیش روی زندگی اش می بیند. او توسط یک جادوگر آموزش هایی را فرا میگیرد تا از دنیا در برابر افراد شرور محافظت کند.

  • فیلم ماجرای افسر اطلاعاتی مکس (برد پیت) می باشد که در سال 1942 و در شمال آفریقا با یک مبارز نیروی مقاوت فرانسه بنام ماریان (ماریون کوتیار) در پشت خطوط دشمن آشنا می شود. آنها رابطه ی صمیمانه ای را با هم آغاز میکند اما فشار جنگ این رابطه را تهدید میکند...

  • یک پسر پنج ساله هندی هزاران کیلومتر دور از خانه اش، در خیابانهای کلکته گم می شود. او مخاطرات زیادی را پشت سر می گذارد و سرانجام زوجی در استرالیا او را به فرزند خواندگی قبول میکنند. 25سال بعد او عزم خود را جزم میکند تا خانواده ی گمشده اش را پیدا کند...

  • این فیلم داستان مردی سیاه پوست را از دوران کودکی تا بزرگسالی روایت می کند که در شهر میامی و سردرگم در گرایش جنسی با شرایطی سخت بزرگ می شود.

  • سوزان یک گالری دار موفق است که به طور اتفاقی با رونوشتی از رمان منتشرنشده ی شوهر سابقش تام مواجه می شود که حاوی مطالب خشونت آمیز و یک انتقام نمادین است...

  • «سلن» (کیت بکینسیل) میجنگد تا به نبرد میان قبیله لایکن و جناح خون آشامی که به او خیانت کردند، پایان دهد...

  • داستان فیلم درباره مرد جوانی به نام لی چندلر است که پس از مرگ برادرش جوئی، مجبور می شود حضانت پسر برادرش را برعهده بگیرد و می بایست به این منظور به شهر زادگاه خود بازگردد. چندلر که خیلی راغب به بازگشت نیست، در هنگام ورود به شهر با افراد مختلفی از جمله همسر سابقش رندی، که ...

  • خوش آمديد

    ورود / ثبت نام

    خوش آمديد

    ورود / ثبت نام

    هم اکنون وارد انجمن شويد

    • به وب سایت رسانه کوچک خوش آمدید
    LilMedia New Domain lilvpn
    نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1
    1. #1

      تاریخ عضویت
      دي ۱۳۹۱
      شماره عضویت
      193
      نوشته ها
      3,201
      محل زندگی
      همونجا که نیستم/ In Lousy tim
      فیلم مورد علاقه
      The Tree of Life
      پسندیده : 579
      مورد پسند : 707 بار در 397 پست

      بیوگرافی وس اندرسون (Wes Anderson)



      زاده :۱ مهٔ ۱۹۶۹ ‏(۴۴ سال)
      هیوستون، تگزاس، آمریکا
      نام دیگر:وسلی ویلز اندرسون
      ملیت: ایالات متحده آمریکا
      زمینه فعالیت:کارگردان، بازیگر، فیلم نامه نویس، تهیه کننده
      سال های فعالیت: ۱۹۹۴ - اکنون


      وسلی ویلز "وس" اندرسن (به انگلیسی: Wesley Wales "Wes" Anderson)‏ (زاده ۱ مه ۱۹۶۹)کارگردان، بازیگر، فیلم نامه نویس و تهیه کننده سینما، آگهی بازرگانی و فیلم کوتاه آمریکایی است. او در سال ۲۰۰۱ نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم نامه اصلی برای فیلم تنن بام های پرشکوه شده بود.


      زندگی و حرفه

      اندرسن در هیوستون تگزاس به دنیا آمد. او فرزند دوم خانواده ای از طبقه متوسط است که همراه با دو برادرش در همان شهر زادگاهش بزرگ شد. اندرسون پس از آشنایی با اوون ویلسون همکاری با او را آغاز کرد و ۳ فیلم نخست خود را به نام های موشک شیشه ای، عجول و تنن بام های پرشکوه با فیلم نامه هایی که با همکاری ویلسون نوشته بود، کارگردانی کرد. اندرسون با فیلم عجول (راشمور) به شهرت رسید.
      او پس از آنکه از ویلسون فاصله گرفت، همکاری با یکی دیگر از دوستانش به نام نوآ بامباک را آغاز کرد. بامباک در نوشتن فیلم نامه فیلم های آقای فاکس شگفت انگیز و زندگی دریایی در کنار استیو زسیو با اندرسون همکاری کرد. اندرسون نیز تهیه کننده ماهی مرکب و نهنگ به کارگردانی بامباک بوده است.

      وس اندرسون را بیشتر با انیمیشن "آقای فاکس شگفت انگیز" و هم چنین "رویال تننبامز" می شناسید. دو فیلمی که باعث شدند وس اندرسون دوبار نامزد دریافت جایزه اسکار شود.
      البته این فیلم ها هیچ ربطی بهم ندارند. انیمیشن "آقای فاکس شگفت انگیز"یک کارتون مفرح بود که اندرسون برای ساخت و تهیه اش نامزد دریافت اسکار 2009 شده بود و "رویال تننبامز"محصول 2002 نیز یک کمدی سیاه تاثیرگذار در باره یک خانواده آمریکایی که پدرشان از شغل دربانی هتل اخراج می شود و مصیبت هایش آغاز. فیلمی که برای فیلمنامه اش، وس اندرسون به طور مشترک با اوون ویلسون نامزد اسکار فیلمنامه شده بود.

      از 6 فیلم بلندی که اندرسون ساخته اگرچه عمده آنها کمدی های خانوادگی به شمار می آیند اما رگه های سیاه و تند و چالش برانگیزشان بیشتر به چشم می آیند و همین ویژگی ها باعث شده آثار اندرسون را تماشاگران جدی بگیرند.

      وس اندرسون فقط سابقه ساخت ۵ فیلم را در کارنامه اش دارد، اما همین حالا یک مانیفست و منشور کاری به نام وی ایجاد شده و یک سبک و روش تخصصی که دربردارنده ایده های اوست، شکل گرفته است.




      یکی از نشانه های شناسایی کار اندرسون، حرکات اسلوموشنی است که او پیوسته برای گرفتن برخی صحنه های موردنظرش برمی گزیند و برای کامل کردن آن از موسیقی هایی استفاده می کند که تند و با نشاط و یا به هر شکل آشکار کننده نوع خاصی از نگرش به زندگی هستند.

      «راش مور» که از جالب ترین آثار سینمای دهه ۱۹۹۰ محسوب می شود، کاری بود که اندرسون را صاحب شهرت در میان مردم کرد و به قدری توجه برانگیز بود که حتی مارتین اسکورسیسی معروف به تمجید از او پرداخت و وی را استعدادی بارز خواند. اسکورسیسی که علاوه بر شناخته شدن به عنوان یکی از برترین کارگردانان ۳۵ سال اخیر جهان یک منتقد برجسته و مدرس ومفسر سینما هم هست در مقاله ای که به قلم وی در نشریه اسکوایر چاپ شد، تا به آن حد در تعریف از اندرسون پیشروی کرد که او را با ژان رنوار و لئو مک کاری قیاس نمود و نوشت: «ما با فیلمسازی طرف هستیم که به خوبی می داند چطور شیرینی زندگی مردم و روابط میان آنها و خوشی ها و کارهای ساده آنان را ترسیم و چنان چیزهایی را خلق و ممکن کند.»

      «زندگی دریایی» تنها شکست محسوس تجاری و هنری اندرسون به حساب می آید و بدتر آن که فیلم با ۶۰ میلیون دلار بودجه ساخت، پرهزینه ترین فیلم وی نیز بود. ولی او همین امروز هم افسوس بابت ساخت این فیلم و مضمون آن به شکلی که گفتیم ندارد و می گوید فیلم همانی است که او می خواسته است. نظر اندرسون درباره «شرکت انحصاریخاص دارجیلینگ» نیز همین است و به اعتقاد او این فیلم هم بیانگر تجربیات شخص اوست. وی، شوارتزمن و رومن کاپولا (پسر فرانسیس فورد کاپولای معروف) که سناریوی فیلم را در کنار یکدیگر نوشتند، سفری مشترک در دل هند داشتند و بسیاری از آدم ها و صحنه هایی که در فیلم می بینیم اتفاقاتی است که واقعاً برای آنها در آنجا روی داده است و اگر هم چنین نبود، اندرسون تصورات ویژه خودش و انگار یک شرکت سهامی خاص را در این حرفه دارد. او کارگردانی است که فقط با ایده ها و تصوراتش زندگی می کند و بسیاری از آنها برای ناظران بی طرف و غیروابسته ها به او نیز تماشایی است.


      فیلم شناسی






      جوایز





      منابع:
      #ویکی پدیا
      #همشهری آنلاین
      #Film Review
      تو را باید دوست داشت
      هر روز برای تو باید نوشت
      باید در انتظارت ماند.....
      چه فصلمان بهار باشد و یا دیگر فصلهای خدا...
      و من دیوانه وار عاشق
      این بایدهای زندگیم هستم...




      ***
      بیایید اسپم ندهیم! ***