• داستان فیلم در سال 1926 رخ می دهد و درباره فردی به نام نیوت (ادی ردماین) است که به واسطه نگارش کتاب جدیدش رهسپار ایالات متحده و شهر نیویورک می گردد. در چمدان نیوت موجودات عجیب و غریبی وجود دارند که بر اثر یک اتفاق آزاد شده و سر از نیویورک و منطقه منهتن در می آورند و...

  • فضاپیمایی که مقصدش یک سیاره مستعمره بسیار دور است و هزاران نفر مسافر دارد، دارای یک نقص فنی در قسمت اتاق خواب است. این نقص باعث می شود دو تن از مسافران 90 سال زودتر از زمان برنامه ریزی شده بیدار شوند...

  • "موانا" از استعدادهای دریانوردی خود استفاده میکند تا به یک جزیره ی افسانه ای برود و قهرمان او، "مائویی" نیز در این ماجراجویی او را همراهی میکند.

  • یک جراح با استعداد اما متکبر و مغرور که پس از حادثه ای ناگوار شغلش را از دست می دهد، راه تازه ای را پیش روی زندگی اش می بیند. او توسط یک جادوگر آموزش هایی را فرا میگیرد تا از دنیا در برابر افراد شرور محافظت کند.

  • فیلم ماجرای افسر اطلاعاتی مکس (برد پیت) می باشد که در سال 1942 و در شمال آفریقا با یک مبارز نیروی مقاوت فرانسه بنام ماریان (ماریون کوتیار) در پشت خطوط دشمن آشنا می شود. آنها رابطه ی صمیمانه ای را با هم آغاز میکند اما فشار جنگ این رابطه را تهدید میکند...

  • یک پسر پنج ساله هندی هزاران کیلومتر دور از خانه اش، در خیابانهای کلکته گم می شود. او مخاطرات زیادی را پشت سر می گذارد و سرانجام زوجی در استرالیا او را به فرزند خواندگی قبول میکنند. 25سال بعد او عزم خود را جزم میکند تا خانواده ی گمشده اش را پیدا کند...

  • این فیلم داستان مردی سیاه پوست را از دوران کودکی تا بزرگسالی روایت می کند که در شهر میامی و سردرگم در گرایش جنسی با شرایطی سخت بزرگ می شود.

  • سوزان یک گالری دار موفق است که به طور اتفاقی با رونوشتی از رمان منتشرنشده ی شوهر سابقش تام مواجه می شود که حاوی مطالب خشونت آمیز و یک انتقام نمادین است...

  • «سلن» (کیت بکینسیل) میجنگد تا به نبرد میان قبیله لایکن و جناح خون آشامی که به او خیانت کردند، پایان دهد...

  • داستان فیلم درباره مرد جوانی به نام لی چندلر است که پس از مرگ برادرش جوئی، مجبور می شود حضانت پسر برادرش را برعهده بگیرد و می بایست به این منظور به شهر زادگاه خود بازگردد. چندلر که خیلی راغب به بازگشت نیست، در هنگام ورود به شهر با افراد مختلفی از جمله همسر سابقش رندی، که ...

  • خوش آمديد

    ورود / ثبت نام

    خوش آمديد

    ورود / ثبت نام

    هم اکنون وارد انجمن شويد

    • به وب سایت رسانه کوچک خوش آمدید
    LilMedia New Domain lilvpn
    نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1
    1. #1

      تاریخ عضویت
      بهمن ۱۳۹۱
      شماره عضویت
      489
      نوشته ها
      1,558
      پسندیده : 217
      مورد پسند : 386 بار در 264 پست

      نقد و بررسی فیلم Battleship (کشتی جنگی)



      کارگردان :
      Peter Berg
      نویسنده : Erich Hoeber, Jon Hoeber
      بازیگران: Alexander Skarsgård, Brooklyn Decker ,Liam Neeson

      خلاصه داستان :
      در حین یکی از تمرینات نظامی نیروی دریایی آمریکا با متحدان خود، ناگهان سر و کله موجودات فضایی پیدا می شود و ..






      «کشتی جنگی/Battleship» فیلمی پرهزینه و پر زرق و برق است که گونه های مختلفی از جدیدترین تکنیک های جلوه های ویژه به شکلی نابهنجار و ناهماهنگ در آن به کار رفته است. داستان این فیلم (به نوعی) از یک بازی به همین نام گرفته شده که زمانی سرگرمی نوجوان ها بود و با مداد و کاغذ شطرنجی انجام می شد. شکی نیست که سازندگان «کشتی جنگی» پیش از شروع کار، فیلم های قدیمی زیادی را به دقت بررسی کرده اند. دلیل اینکه پس از دیدن فیلم به چنین نتیجه ای می رسیم این است که به نظر می رسد در ساخت فیلم عناصر خیلی زیادی را از همان فیلم ها وام گرفته اند.


      «کشتی جنگی» جدیدترین پروژه فیلمسازی شرکت اسباب بازی سازی «هاسبرو/ Hasbro» است و طرح داستانی آن همانقدر دور از جاه طلبی و بلندپروازی ست که ماکارونی به عنوان غذای اصلی، غذایی شناخته شده که صرف آن راحت و بی دردسر است و آنچنان هم مقوی و مغذی نیست. به احتمال زیاد طی دیدن این فیلم به دفعات به یاد فیلم هایی چون «روز استقلال/ Independence Day»، «آرماگدون/ Armageddon»، «نبرد دنیاها/ War of the Worlds» و شماری دیگر از فیلم هایی می افتید که داستان آنها مربوط به فضا و موجودات فضایی است. این موضوع خود گواه این است که حدس زدن چگونه پایان یافتن فیلم کار سختی نخواهد بود.


      نیروی دریایی ایالات متحده در کنار گروهی از متحدین خود در جزایر هاوایی مشغول تمرینات نظامی هستند و در همین حین گروهی از موجودات فضایی دشمن خود سوار بر سفینه های فضایی غول آسای خود سر می رسند و روی آب های اقیانوس فرود می آیند. تجهیزات نظامیِ نیروی دریایی به هیچ وجه در حدی نیست که آنها بتوانند در مقابل مهاجمان از زمین دفاع کنند. اما، خدا را شکر، یک افسر تازه وارد و قانون شکن (با بازی تیلور کیچ/Taylor Kitsch) و دختر یکی از دریاسالاران (با بازی بروکلین دکر/ Brooklyn Decker) و چندین قهرمان موقتی دیگر حضور دارند که شهامت و عظمت ناگهان سرتاپای آنها را فراگرفته و به تدریج راهی برای غلبه بر این مهاجمین به ظاهر شکست ناپذیر پیدا می کنند. حتی «ریحانا/Rihanna» که در نقش یک افسر جزء ظاهر شده که در استفاده از اسلحه های بزرگ مهارت دارد، به کمک آنها می آید.


      فکر نمی کنم هیچ یک از افرادی که برای دیدن این فیلم (به کارگردانی پیتر برگ/ Peter Berg) به سینما می روند، به عدم وجود هرگونه ظرافت و نکته سنجی در فیلمنامه و نقش آفرینی ها اهمیتی بدهند، اما اگر سازندگان کمی بیشتر به این دو وجه اهمیت می دادند فیلم در جایگاه بهتری قرار می گرفت. اغلب بازیگران در ایفای نقش خود ضعیف عمل کرده اند. اگر قصد دارید داستان فیلم خود را برپایه ی همان کلیشه ی شخصیت بی نظم و قانون شکن بنا کنید، بازیگر نقش اول فیلم باید این خصوصیات را نمایان کند. بازی تیلور کیچ آنقدر معمولی و یکنواخت است که بعید می دانیم این نقد آفرینی به یاد کسی بماند. «لیام نیسون/Liam Neeson» در نقش دریاسالار آنچنان که باید و شاید سرسختی از خود نشان نمی دهد و همین تعریف درباره ی او و سایر اعضای گروه نجات دهنده ی دنیا نیز صادق است. یکی از این افراد «جسی پلیمونز/Jesse Plemons» است که در مجموعه ی تلویزیونی «Friday Night Lights» بازی جذابی از خود به نمایش گذاشت اما در این فیلم بازی او بیشتر آزاردهنده است.


      انگار جزئیات داستانی وام گرفته شده از فیلم های دیگر و شخصیت های ضعیف پرداخت شده کافی نبودند که فیلم بی شرمانه دست به اقداماتی می زند که واکنش مخاطب در برابر آن از پیش روشن است. منظور تجلیل های پیاپی از نسل برجسته ی تاریخ آمریکا (نسلی که کودکی و نوجوانی خود را در دوران افسردگی عظیم گذراندند و پس از آن راهی جنگ جهانی دوم شدند) و بزرگداشت مقام کهنه سربازان مجروح شده در جنگ های اخیر است.


      همه ی این موارد دست به دست هم می دهند تا دقایق پایانی فیلم داستان به شکلی تغییر مسیر دهد که حتی برای یک فیلم علمی تخیلی هم غیرمحتمل می نماید. اگر از این نوع تغییرات ناگهانی مضحک و غیرمنطقی هیجان زده می شوید، پس این فیلم را برای شما ساخته اند. اما احتمال دارد که آخر فیلم به جای هیجان زده شدن از شدت خنده نفستان بند بیاید و به نظر نمی رسد سازندگان فیلم به دنبال چنین واکنشی باشند.
      کدام یک از این مسائل به بازی Battleship مرتبط است؟ بازی را که به خاطر دارید. رقابت غرق شدن یا غرق کردن کشتی هایی که روی یک خط قرار داشتند و ابتدا روی کاغذ بازی می شد و بعداً به شکل یک بازی فکری مقوایی درآمد و بعد از آن هم بازی ویدئویی آن ساخته شد. فیلم در بیشتر طول زمان خود هیچ شباهتی به بازی یاد شده ندارد، اما به تدریج یک روش نسبتاً خلاقانه برای نبرد در مقابل موجودات فضایی کشف می شود که حداقل کمی به آن بازی قدیمی و هوشمندانه و قانون "کشتی من را غرق کن" شباهت دارد. در فیلمی که ذوق و سلیقه ی چندانی در ساخت آن به کار نرفته و در عین حال میلیون ها دلار فروش خواهد کرد، همین ارجاع کوچک هم خالی از لطف نیست.

      منتقد:
      نیل گنزلینگر (نیویورک تایمز)
      مترجم: الهام بای
      منبع:سایت نقد فارسی
      ویرایش توسط Angel : ۱۳۹۲-۰۵-۱۵ در ساعت ۰۴:۲۵ بعد از ظهر
      C U In HeLL...