• "موانا" از استعدادهای دریانوردی خود استفاده میکند تا به یک جزیره ی افسانه ای برود و قهرمان او، "مائویی" نیز در این ماجراجویی او را همراهی میکند.

  • یک جراح با استعداد اما متکبر و مغرور که پس از حادثه ای ناگوار شغلش را از دست می دهد، راه تازه ای را پیش روی زندگی اش می بیند. او توسط یک جادوگر آموزش هایی را فرا میگیرد تا از دنیا در برابر افراد شرور محافظت کند.

  • فیلم ماجرای افسر اطلاعاتی مکس (برد پیت) می باشد که در سال 1942 و در شمال آفریقا با یک مبارز نیروی مقاوت فرانسه بنام ماریان (ماریون کوتیار) در پشت خطوط دشمن آشنا می شود. آنها رابطه ی صمیمانه ای را با هم آغاز میکند اما فشار جنگ این رابطه را تهدید میکند...

  • یک پسر پنج ساله هندی هزاران کیلومتر دور از خانه اش، در خیابانهای کلکته گم می شود. او مخاطرات زیادی را پشت سر می گذارد و سرانجام زوجی در استرالیا او را به فرزند خواندگی قبول میکنند. 25سال بعد او عزم خود را جزم میکند تا خانواده ی گمشده اش را پیدا کند...

  • این فیلم داستان مردی سیاه پوست را از دوران کودکی تا بزرگسالی روایت می کند که در شهر میامی و سردرگم در گرایش جنسی با شرایطی سخت بزرگ می شود.

  • سوزان یک گالری دار موفق است که به طور اتفاقی با رونوشتی از رمان منتشرنشده ی شوهر سابقش تام مواجه می شود که حاوی مطالب خشونت آمیز و یک انتقام نمادین است...

  • «سلن» (کیت بکینسیل) میجنگد تا به نبرد میان قبیله لایکن و جناح خون آشامی که به او خیانت کردند، پایان دهد...

  • داستان فیلم درباره مرد جوانی به نام لی چندلر است که پس از مرگ برادرش جوئی، مجبور می شود حضانت پسر برادرش را برعهده بگیرد و می بایست به این منظور به شهر زادگاه خود بازگردد. چندلر که خیلی راغب به بازگشت نیست، در هنگام ورود به شهر با افراد مختلفی از جمله همسر سابقش رندی، که ...

  • فیلم بر اساس داستان واقعیِ یک مخالف جنگ و پزشک ارتش آمریکا به نام دزموند داس (اندرو گارفیلد) است که حاضر نمی شود سلاحی حمل کند، اما طی نبرد اوکیناوا در جنگ جهانی دوم با وجود شلیک های بی وقفه ی دشمن، یک تنه جان بیش از ۷۵ نفر از هم رزمانش را نجات می دهد...

  • کانر (لویس مک دوگان) پسربچه ای است که مشکلات زیادی را تحمل می کند. مادر او (فلیسیتی جونز) در حال دست و پنجه نرم کردن با سرطان است و در مدرسه نیز قلدرها دست از سرش بر نمی دارند. با اینحال یک شب هیولای درختی غول پیکری نزد او می آید و معامله ای را با کانر انجام می دهد که...

  • خوش آمديد

    ورود / ثبت نام

    خوش آمديد

    ورود / ثبت نام

    هم اکنون وارد انجمن شويد

    • به وب سایت رسانه کوچک خوش آمدید
    LilMedia New Domain lilvpn
    نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1
    1. #1

      تاریخ عضویت
      بهمن ۱۳۹۱
      شماره عضویت
      489
      نوشته ها
      1,558
      پسندیده : 217
      مورد پسند : 386 بار در 264 پست

      نقد و بررسی فیلم The Ides of March (نیمه ماه مارس)



      ژانر :
      درام
      کارگردان :George Clooney
      نویسنده : George Clooney
      تاریخ اکران : اکتبر 2011
      زمان فیلم : 101 دقیقه
      زبان : انگلیسی
      درجه سنی : R
      بازیگران:
      Ryan Gosling،George Clooney،Paul Giamatti




      نیمه ماه مارس تصویرگر حقیقتی بدیهی است: هیچ چیز ارزش ها و ایده آل ها را مانند "سیاست" لجن مال نمیکند! تاسف برانگیزترین نکته در مورد این تراژدی امریکایی آن است که در سیاست هرگونه خیانت یا تغییر موضع در صورتی که هدف را توجیه کند قابل قبول است. داستان و رویدادها آنقدر واقعی و ملموس بنظر میرسند که اگر نماها را به سبک درام نمی ساختند، فیلم براحتی تبدیل به یک اثر مستند میشد. در واقع مسائل پشت پرده و حقه های کثیف سیاسی همانطور که هست نشان داده میشود، نه آن طور که باید باشد. فیلمی بشدت بدبینانه که با توسل به همین بدبینی اش سرانجام حقیقت را کشف میکند.


      عنوان فیلم تاریخ قتل ژولیوس سزار و یکی از عناصر تقویم رومی است. نیمه ماه مارس همان 15 مارس است؛ تاریخی که قرار است رویدادهای مهمی رقم بخورد. در واقع روز انتخابات دورن حزبی Ohio است که فرماندار مایک موریس (با بازی George Clooney) منتظر است تا با برند شدن در آن و در ادامه انتخاب درون حزبی سراسری، نامزد دموکراتها در انتخابات ریاست جمهوری آینده شود.
      کسانی که قرار است او را در این راه کمک کنند، مدیر ستاد انتخاباتی اش پل زارا (با بازی Philip Seymour Hoffman) و استراتژیست ارشدش استفان مایرز (با بازی Ryan Gosling) هستند. اما در اینجا همه چیز در برنده شدن در یک رقابت انتخاباتی سالم در Ohio خلاصه نمیشود، بلکه پای مسائل سیاسی دیگری نیز در میان است. به این ترتیب که اگر دو رقیب موفق شوند تایید سناتوری مهم را کسب کنند، میتوانند در آینده شانس بالایی در نامزی حزبشان داشته باشند. تاییدی که رقیب موریس یعنی سناتور پولمن برای گرفتن آن حاضر به پرداخت رشوه خوبی است. کاری که موریس زیر بار آن نمیرود. ولی یک شب تماسی از طرف یک دانشجوی جوان پزشکی که میگوید با موریس رابطه نامشروع داشته است، باعث میشود استفان پی به رازهای بیشرمانه ای ببرد که بر روی تفکرات سیاسی اش تاثیر میگذارد.


      Clooney که علاوه بر کارگردانی، فیلمنامه اثر را هم نوشته است، مانند اغلب امریکایی دید مثبتی نسبت به جریانها سیاسی ندارد. با اینکه شخصیت اش در فیلم فردی پیشرو و لیبرال است ولی نشان میدهد که هدف اش در باطن تنها قدرت است و شعار های انتخاباتی فقط وسیله است برای رسیدن به آن. در واقع وقتی پای رقابت انتخاباتی به میان میاید، دیگر تفاوت چندانی میان دموکراتها و جمهوری خواهان نیست. در بازی کثیف سیاسی حتی برنده ها هم اغلب بازنده اند. Clooney نیز با همین نگاه واقعیت سیاسی امریکا را بدون اغراق و حاشیه سازی به شیوه ای کاملاً قابل باور به تصویر میکشد.


      از لحاظ فنی، نیمه ماه مارس درامی است ماجرایی ولی بدون حتی یک سکانس که بتوان اسم آن را اکشن گذاشت. شخصیت بازیگران، دغدغه ها و رابطه هایشان در نیمه اول فیلم، قبل از به وقوع پیوستن رویدادهای کلیدی به خوبی پرداخته میشود. بطوریکه در نیمه دوم زمانی که تنشها به اوج میرسد، رفتارشان برای تماشاگر براحتی قابل باور است. از آنجایی که در فیلم از عناصر رایج ژانر ماجرایی استفاده نشده، کارگردان سعی کرده برای جذابیت داستان از تعلیق در پایان فیلم استفاده کند. بلاتکلیفی که هوشمندانه تماشاگر را درگیر سرانجام گنگ شخصیتهای داستان میکند و این که نمیدانند آیا این افراد در پایان ماجرا آیا واقعاً پیروز هستند یا اینکه در باطن بازی را باخته اند.


      بار فنی بازیگری فیلم بسیار بالاست. افراد با استعدادی که از شش نفر آنها یعنی Gosling, Clooney, Hoffman, Giamatti, Tomei, Wood 11 نامزدی و 3 برنده جایزه اسکار بیرون میاید. برای نقشهای مکمل نیز از بهترین "بازیگران شخصیت" (بازیگرانی که نقشهای غیر معمول را بازی میکنند) حال حاضر یعنی Jeffrey Wright و Jennifer Ehle استفاده شده است. جمع شدن این تعداد بازیگر موفق در کنار هم نه تنها به جهت کیفیت بالای تولید، بلکه به خاطر محبوبیت Clooney در هالیوود است.


      شخصیت پردازی نقش اول کار یعنی Gosling نسبت به سایرین بهتر انجام شده است. فردی که تقریباً در تمامی سکانسها حضور دارد و گویی در طول داستان آرام آرام با دیدن واقعیتها به سوی تاریکی و پوچی گام برمیدارد. البته این شخصیت پردازی بیظیر بدون بازیهای درخشان نقشهای مکمل امکان پذیر نیست. Clooney سیاستمداری صادق و فهمیده؛ Hoffman فردی کهنه کار و با تجربه که وفاداری از همه چیز برایش مهمتر است؛ Giamatti دشمنی با رفتاری ماکیاولیستی که تقریباً تمام انسانیت اش را در مسیر سیاست از دست داده است؛ Tomie خبرنگاری که تنها کسانی را "دوست" مینامد که به او اطلاعاتی جالب بدهند؛ و Wood زنی جوان در پشت ایده آل گرایی اش به دنبال چیزهای دیگری است. گروهی از بازیگران زبده که داستان فیلم به خوبی جذاب و پرکشش کرده اند.
      نیمه ماه مارس یکی از صادقانه ترین فیلمها به نمایش در آمده در مورد سیاست در امریکاست. در واقع داستان فیلم چیز جدیدی نیست که مردم امریکا از آن بی خبر باشند، بلکه نکته غیر منتظره، پرداختن به این موضوع توسط فیلمسازی ماهر و شناخته شده ای مانند Clooney است. با وجود تمامی عناصر لیبرال در فیلم، پیام آن کاملاً فراتر از جهت گیری های حزبی است. گویی که میخواهد تلنگری به تمام سیاست مداران امریکا بزند. وقتی فیلم تمام میشود، تماشاگر در تعجب میماند که آیا شخصیتهای برنده داستان واقعاً پیروز شده اند یا خیر. واقعیتی که قبل از این در کمتر فیلمی نشان داده شده است.

      منتقد : جیمز براردینلی
      مترجم : بهروز آقاخانیان
      تهیه و ترجمه: سایت نقد فارسی

      ویرایش توسط Luna : ۱۳۹۲-۰۵-۱۵ در ساعت ۰۱:۱۷ بعد از ظهر
      C U In HeLL...