• "موانا" از استعدادهای دریانوردی خود استفاده میکند تا به یک جزیره ی افسانه ای برود و قهرمان او، "مائویی" نیز در این ماجراجویی او را همراهی میکند.

  • یک جراح با استعداد اما متکبر و مغرور که پس از حادثه ای ناگوار شغلش را از دست می دهد، راه تازه ای را پیش روی زندگی اش می بیند. او توسط یک جادوگر آموزش هایی را فرا میگیرد تا از دنیا در برابر افراد شرور محافظت کند.

  • فیلم ماجرای افسر اطلاعاتی مکس (برد پیت) می باشد که در سال 1942 و در شمال آفریقا با یک مبارز نیروی مقاوت فرانسه بنام ماریان (ماریون کوتیار) در پشت خطوط دشمن آشنا می شود. آنها رابطه ی صمیمانه ای را با هم آغاز میکند اما فشار جنگ این رابطه را تهدید میکند...

  • یک پسر پنج ساله هندی هزاران کیلومتر دور از خانه اش، در خیابانهای کلکته گم می شود. او مخاطرات زیادی را پشت سر می گذارد و سرانجام زوجی در استرالیا او را به فرزند خواندگی قبول میکنند. 25سال بعد او عزم خود را جزم میکند تا خانواده ی گمشده اش را پیدا کند...

  • این فیلم داستان مردی سیاه پوست را از دوران کودکی تا بزرگسالی روایت می کند که در شهر میامی و سردرگم در گرایش جنسی با شرایطی سخت بزرگ می شود.

  • سوزان یک گالری دار موفق است که به طور اتفاقی با رونوشتی از رمان منتشرنشده ی شوهر سابقش تام مواجه می شود که حاوی مطالب خشونت آمیز و یک انتقام نمادین است...

  • «سلن» (کیت بکینسیل) میجنگد تا به نبرد میان قبیله لایکن و جناح خون آشامی که به او خیانت کردند، پایان دهد...

  • داستان فیلم درباره مرد جوانی به نام لی چندلر است که پس از مرگ برادرش جوئی، مجبور می شود حضانت پسر برادرش را برعهده بگیرد و می بایست به این منظور به شهر زادگاه خود بازگردد. چندلر که خیلی راغب به بازگشت نیست، در هنگام ورود به شهر با افراد مختلفی از جمله همسر سابقش رندی، که ...

  • فیلم بر اساس داستان واقعیِ یک مخالف جنگ و پزشک ارتش آمریکا به نام دزموند داس (اندرو گارفیلد) است که حاضر نمی شود سلاحی حمل کند، اما طی نبرد اوکیناوا در جنگ جهانی دوم با وجود شلیک های بی وقفه ی دشمن، یک تنه جان بیش از ۷۵ نفر از هم رزمانش را نجات می دهد...

  • کانر (لویس مک دوگان) پسربچه ای است که مشکلات زیادی را تحمل می کند. مادر او (فلیسیتی جونز) در حال دست و پنجه نرم کردن با سرطان است و در مدرسه نیز قلدرها دست از سرش بر نمی دارند. با اینحال یک شب هیولای درختی غول پیکری نزد او می آید و معامله ای را با کانر انجام می دهد که...

  • خوش آمديد

    ورود / ثبت نام

    خوش آمديد

    ورود / ثبت نام

    هم اکنون وارد انجمن شويد

    • به وب سایت رسانه کوچک خوش آمدید
    LilMedia New Domain lilvpn
    نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1
    1. #1

      تاریخ عضویت
      بهمن ۱۳۹۱
      شماره عضویت
      489
      نوشته ها
      1,558
      پسندیده : 217
      مورد پسند : 386 بار در 264 پست

      نقد و بررسی فیلم Chronicle (تاریخچه)





      ژانر : اکشن، درام، علمی تخیلی
      کارگردان :Josh Trank
      نویسنده : Max Landis
      تاریخ اکران :فوریه 2012
      زمان فیلم : 83 دقیقه
      زبان : انگلیسی
      درجه سنی :PG-13
      بازیگران:Michael B. Jordan،Michael Kelly،Alex Russell


      در سا ل ها ي اخير استقبال از فيلم هايي كه در آن ابرقهرمان ها وجود دارند، تاحدي كم و خسته كننده شده است، ژانري كه زماني از آن استقبال مي شد؛ ژانري كه شباهت زياد و كمبود انرژي در فيلم هاي آن نفوذ كرده است. موضوعاتي سرسري در فيلم هاي بزرگ وجود دارند كه در آنها تلاش مي شود تا با ويژگي هاي بلندپروازانه پيش پا افتاده اين شكاف پر شود. در اين ميان Chronicle تا حدي اين گونه نيست، اما زماني پا به عرصه مي گذارد كه در اين ژانر نياز مبرم به تزريق نوعي اصالت در آن احساس مي شود. به مانند فيلم Kick-Ass (2010)، ابرقهرمان هايي هم چون بتمن، مرد عنكبوتي، سوپرمن، مردان ايكس و غيره در اين فيلم وجود ندارند.



      سه شخصيت موجود در Chronicle، مشغول تحصيل در سال آخر دبيرستان هستند تا جايي كه مسير زندگي آنها با پيدا كردن يك موجود زير زميني در يك غار، تغيير مي كند. اندرو (Dane DeHaan) پسري خجالتي و دور از اجتماع مي باشد كه ترجيح مي دهد زندگي را از راه دور بوسيله يك منظره ياب تماشا كند. او مدام در مدرسه و در خانه مورد آزار و اذيت قرار مي گيرد؛ مادر وي (Bo Petersen) در بستر بيماري و پدرش نيز (Michael Kelly) هميشه مست است. تنها دوست او پسرعمويش مت (Alexs Russel) است، اما از لحاظ شخصيتي فاصله زيادي با هم دارند. مت عضو يك گروه اجتماعي مردمي است و اندرو را شخصيتي خصمانه و غيرقابل پيش بيني مي داند. دوست مت، استيواست (Michael B. Jordan)، كه هردوي آنها هميشه همراه وي هستند، مورد علاقه همه هستند.


      موجود زيرزميني فيلم، مت، اندرو و استيو را با نيروهاي از راه دور تحت كنترل خود درمي آورد. به نظر مي رسد اندرو قويترين فرد گروه باشد. با استفاده از چندين حقه و ترفند نيروي آنها بيشتر مي شود و مي توانند پرواز كنند و يا اينكه خود را در آسمان معلق كنند و به ديگران آسيب برسانند. آنها در ميان خود يك قانون سه گانه تعيين مي كنند كه بر اساس آن نبايد به مردم آسيب برسانند، اما در اين ميان اندرو تفكراتي ديگر در سر دارد؛ يعني بقاي شخص برتر.


      از آنجايي كه Chronicle در مواجه با داستان اصلي به نوعي ديگر عمل مي كند، تاحدي منحصر بفرد و غيرمعمول است. بچه هاي فيلم، بچه هايي معمولي با مشكلات معمولي هستند كه در يك مدرسه معمولي مشغول به تحصيل هستند. تقلاي آنها اين نيست كه با يك نيروي غير معمولي تبديل به يك سوپر قهرمان شوند و دنيا را به چالش بكشند. در عوض، هدف اين است كه آنها به راهي وارد شوند كه با ساير هم مدرسه اي هاي خود تفاوت داشته باشند و بر اين نكته نيز تاكيد مي شود كه اين قدرتهاي ماوراء و غيرعادي نمي تواند هويت اصلي آنها را تغيير دهد. بعضي مواقع نكات غيرعادي در فيلم به چشم مي خورد. نكته اصلي اين فيلم پاسخ به اين سئوال است كه آيا عقل در اين ميان حكمراني مي كند يا اينكه قدرت ماوراء افراد را به فساد مي كشاند؟


      اولين تجربه كارگرداني Josh Tranks به نوعي بزرگترين تجربه چالشي وي نيز به شمار مي رود: فيلمي با روايت اول شخص كه خود راوي نيز در آن به ايفاي نقش مي پردازد كه اين مورد از جمله ويژگي هاي بارز اين گونه فيلمها به شمارميرود و معمولا بودجه ساخت اين دسته از فيلمها نيز چندان زياد نيست. بسياري از اين قبيل فيلمها در ژانر وحشت جاي ميگيرند. اما با اين حال به نوعي مي توان گفت كه Chronicle تا حدي استثنا است. در اين فيلم كاراكترها مدام در حال تكاپو و چالش هستند و اين مورد نيز چندان به تفسير و توضيح اضافي راوي داستان ندارد كه اين مسئله در اين گونه فيلمها عجيب و غريب است، ولي باز هم اين روش بيننده را به هيجان واميدارد و باعث مي شود مخاطب در كاراكترهاي داستان دقيق تر شود. Chronicle با ايجاد نوعي حس صميميت و نزديكي با بيننده، خود را از ساير فيلمهاي اين دسته متمايز مي كند. در واقع Tranks روشي پيدا ميكند كه با در هم آميختن وقايع مختلف موجود درفيلم بيننده را پاي صفحه نمايش ميخكوب ميكند.


      عوامل پشت صحنه فيلم چندان آشنا نيستند كه همين موضوع اهميت فيلم و موفقيت آن را شاخص تر مي كند. بازيگران آن Dane DeHaan، Alex Russell، و Michael B.Jordan بازيگراني خوب در عرصه تلوزيون هستند، اما در عرصه سينما ستاره نيستند و همين موضوع به آنها اجازه مي دهد كه به راحتي براي اين نقشها انتخاب شوند! فيلم هاي اول شخص برپايه مانور بر روي موانع بين بيننده و بازيگر استوار هستند و استفاده از يك بازيگر شناخته شده مي تواند در اين موضوع به كارگردان فيلم كمك كند كه در اين مورد نيز انتخاب اين دسته از بازيگران اين فيلم را با ساير فيلم هاي هم ژانر خود متفاوت مي نمايد.
      يكي ديگر از نكات مثبت فيلم Chronicle داستان آن است. در اين فيلم اشاره اي به پايان داستان نمي شود و نيازي هم به اين مورد نيست، چراكه همچون داستان هاي ديگر، اين داستان داراي آغاز، ميان و پايان است. در اين فيلم هم كمدي به چشم مي خورد و هم تراژدي، هم غم در آن وجود دارد و هم شادي. از اين ابعاد مي توان گفت Chronicle با ديگر فيلمهاي هم رده خود متفاوت است. در اين فيلم كاراكترها مجبور هستند وراي غريزه و طبيعت خود با مشكلات دست و پنجه نرم كنند.Chronicle فيلمي است كه در آن بيننده در مورد آينده و كاراكترهاي فيلم كنجكاو مي شود. نقص هاي اين فيلم با نقاط قوت آن پوشانده مي شوند. در واقع Tranks در اين فيلم تلاش مي كند با استفاده از تمام امكانات موجود، رزومه اي قابل قبول در هاليوود از خود ارائه دهد. بدون در نظر داشتن اينكه چه چيزي ممكن است در آينده براي اين كارگردان جوان اتفاق بيافتد، Tranks به ما نشان مي دهد كه قرار نيست تمام فيلمهاي داراي ابر قهرمان سنگين و پرهزينه باشند.

      منتقد : جیمز براردینلی
      مترجم : سعید هوشنگی
      منبع:سایت نقد فارسی
      ویرایش توسط Angel : ۱۳۹۲-۰۵-۱۴ در ساعت ۰۶:۴۹ بعد از ظهر
      C U In HeLL...