• داستان فیلم در سال 1926 رخ می دهد و درباره فردی به نام نیوت (ادی ردماین) است که به واسطه نگارش کتاب جدیدش رهسپار ایالات متحده و شهر نیویورک می گردد. در چمدان نیوت موجودات عجیب و غریبی وجود دارند که بر اثر یک اتفاق آزاد شده و سر از نیویورک و منطقه منهتن در می آورند و...

  • فضاپیمایی که مقصدش یک سیاره مستعمره بسیار دور است و هزاران نفر مسافر دارد، دارای یک نقص فنی در قسمت اتاق خواب است. این نقص باعث می شود دو تن از مسافران 90 سال زودتر از زمان برنامه ریزی شده بیدار شوند...

  • "موانا" از استعدادهای دریانوردی خود استفاده میکند تا به یک جزیره ی افسانه ای برود و قهرمان او، "مائویی" نیز در این ماجراجویی او را همراهی میکند.

  • یک جراح با استعداد اما متکبر و مغرور که پس از حادثه ای ناگوار شغلش را از دست می دهد، راه تازه ای را پیش روی زندگی اش می بیند. او توسط یک جادوگر آموزش هایی را فرا میگیرد تا از دنیا در برابر افراد شرور محافظت کند.

  • فیلم ماجرای افسر اطلاعاتی مکس (برد پیت) می باشد که در سال 1942 و در شمال آفریقا با یک مبارز نیروی مقاوت فرانسه بنام ماریان (ماریون کوتیار) در پشت خطوط دشمن آشنا می شود. آنها رابطه ی صمیمانه ای را با هم آغاز میکند اما فشار جنگ این رابطه را تهدید میکند...

  • یک پسر پنج ساله هندی هزاران کیلومتر دور از خانه اش، در خیابانهای کلکته گم می شود. او مخاطرات زیادی را پشت سر می گذارد و سرانجام زوجی در استرالیا او را به فرزند خواندگی قبول میکنند. 25سال بعد او عزم خود را جزم میکند تا خانواده ی گمشده اش را پیدا کند...

  • این فیلم داستان مردی سیاه پوست را از دوران کودکی تا بزرگسالی روایت می کند که در شهر میامی و سردرگم در گرایش جنسی با شرایطی سخت بزرگ می شود.

  • سوزان یک گالری دار موفق است که به طور اتفاقی با رونوشتی از رمان منتشرنشده ی شوهر سابقش تام مواجه می شود که حاوی مطالب خشونت آمیز و یک انتقام نمادین است...

  • «سلن» (کیت بکینسیل) میجنگد تا به نبرد میان قبیله لایکن و جناح خون آشامی که به او خیانت کردند، پایان دهد...

  • داستان فیلم درباره مرد جوانی به نام لی چندلر است که پس از مرگ برادرش جوئی، مجبور می شود حضانت پسر برادرش را برعهده بگیرد و می بایست به این منظور به شهر زادگاه خود بازگردد. چندلر که خیلی راغب به بازگشت نیست، در هنگام ورود به شهر با افراد مختلفی از جمله همسر سابقش رندی، که ...

  • خوش آمديد

    ورود / ثبت نام

    خوش آمديد

    ورود / ثبت نام

    هم اکنون وارد انجمن شويد

    • به وب سایت رسانه کوچک خوش آمدید
    LilMedia New Domain lilvpn
    نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1
    1. #1

      تاریخ عضویت
      بهمن ۱۳۹۱
      شماره عضویت
      489
      نوشته ها
      1,558
      پسندیده : 217
      مورد پسند : 386 بار در 264 پست

      صد و هفتاد و سومین فیلم برتر Finding Nemo (پیدا کردن نمو)=Imdb 173



      کارگردان :
      Andrew Stanton, Lee Unkrich
      نویسنده : Andrew Stanton
      بازیگران: Albert Brooks, Ellen DeGeneres ، Alexander Gould

      خلاصه داستان :
      یک دلقک ماهی بعد از اینکه پسرش توسط یک ماهی گیر گرفتار می شود و به یک آکواریوم در سیدنی منتقل می شود، سفری را از قلب اقیانوس برای بازگرداندن فرزندش از دل شهر سیدنی آغاز می کند.


      «در جستجوی نمو» تمام عناصر لذت بخش معمول سبک انیمیشن های پیکسار را داراست. این فیلم٬ کمدی و اعجاب انگیزی داستان اسباب بازی ها یا شرکت هیولاها یا زندگی یک حشره را دارد. و یک زیبایی غیر منتظره را با استفاده از رنگ و فرم به کار خود اضافه کرده است و تبدیل به یکی از معدود فیلم هایی شده است که من دلم می خواهد از ردیف اول سینما آن را تماشا کنم و اجازه دهم تمام آن تصاویر، مرزهای تصویری من را بشویند و با خود ببرند. فیلم تقریباً به طور کامل زیر دریا اتفاق می افتد، در دنیای رنگارنگ ماهی های گرمسیری ( گیاهان و جانوران آب های گرم) در ساحلی نزدیک استرالیا. نوع استفاده از رنگ، فرم و حرکت باعث شده که تماشای تصاویر فیلم، به خودی خود، جدا از داستانش یک تجربه لذت بخش باشد.


      با این وجود، داستانی هم وجود دارد. از آن داستان های ابتکاری که پیکسار به وسیله آن کودکان را در سطح اکشن نگه می دارد و در عین حال بزرگسالان را هم می تواند به خاطر طنز تلخ انسانی اش سرگرم کند. فیلم در مورد ماجراجویی های نمو کوچولو است. یک دلقک ماهی که با باله هایی کوچکتر از حد معمول و کنجکاوی بیش از اندازه به دنیا آمده است. پدرش، مارلین به طرزی افراطی نگران اوست به این دلیل که نمو تمام چیزی است که برایش باقی مانده. مادر او به همراه همه تخم هایش توسط یک ماهی باراکوداس از بین رفته است. وقتی نمو برای اولین بار می خواهد به مدرسه برود، مارلین به او هشدار می دهد که با کلاس بماند و از خطرات دوری کند و به آب های عمیق نرود، اما نمو همه اینها را فراموش می کند. و در آخر در یک آکواریوم آبی که متعلق به یک دندانپزشک در سیدنی است، اسیر می شود. مارلین با شجاعت همه جا را شنا می کند تا پسر گم شده اش را پیدا کند و «دوری» یک ماهی آبی تپلو در این راه او را یاری می کند. دوری با آن چشم های درشت که مارلین در طول راه متوجه آن ها می شود!


      صداگذاری این کاراکترها توسط بازیگرانی انجام شده که رفتارهای بازیگری آن ها برای همه ما شناخته شده است. من بیشتر صداها را تشخیص دادم که متعلق به چه کسی هستند، اما حتی صداهای ناشناخته هم رفتار های نقش های گذشته شان در فیلم ها را همراه خود دارند و اینگونه است که به نوعی ماهی ها هم شخصیت انسانی به خود گرفته اند. برای مثال مارلین که توسط آلبرت بروکس صداگذاری شده به عنوان یک شخصیت بیش از اندازه حامی، عصبی و نگران و «دوری» با بازی الن دو جنرس به عنوان یک شخصیت مفید، شاد با مشکل ذهنی( او با حافظه کوتاه مدتش مشکل دارد) نشان داده می شوند. انیماتورهای کامپیوتری پیکسار که توسط نویسنده و کارگردان اندرو استنتون مدیریت شده اند، دنیای زیر آبی را به تصویر کشیده اند که تیره و تاریک است، درست همان گونه که باید باشد. ما در دنیای زیر آب دید تیز و واضحی نداریم یا اینکه نمی توانیم دوردست ها را ببینیم و به همین دلیل، خطرات خیلی سریع اتفاق می افتند و همه چیز نوعی لطافت متمرکز را دارد. یک چیز رویا گونه در مورد جلوه های تصویری «درجستجوی نمو» وجود دارد؛ چیزی که به خیال پردازی هامان در مورد غواصی رنگ واقعیت می بخشد.


      بزرگترین اثر فیلم همان انتقال نمو از دریا به یک مخزن بزرگ در دفتر یک دندانپزشک است. در آنجاست که ما با دیگر اسیران آکواریوم آشنا می شویم. مثلاً ماهی افریقایی جیل ( با صدای ویلم دفو) که در حال طرح ریزی نقشه فرار است. الان ممکن است اینچنین به نظر ما بیاید که هیچ راه فراری برای یک ماهی از آکواریومی در یک دفتر و خارج شدن از پنجره و گذشتن از بزرگراه و رسیدن به دریا وجود ندارد، اما در مقابل ابتکار و هوش این موجودات هیچ دید حسابگرانه ای وجود ندارد. به خصوص حالا که یک همدست از دنیای خارج پیدا کرده اند؛ یک پلیکان با صدای جفری راش.
      شاید به ذهن شما این فکر متبادر شود که پلیکان ها با خوردن ماهی ها تغذیه می کنند نه با نجات دادنشان. اما در این فیلم بعضی از کاراکترها به طرز تحسین برانگیزی به گیاه خواری روی آورده اند. به طور مثال وقتی مارلین و دوری در حال پیمودن سفر خود هستند با سه موجود گوشتخوار روبرو می شوند که فصلی به نام ماهی خواران را در فیلم رقم می زنند و این موجودات جمله ای را دائم تکرار می کنند تا هیچ وقت فراموش نکنند که نباید از ماهی ها تغذیه کنند.


      صحنه های ابتدایی «در جستجوی نمو» کمی گیج کننده هستند و این همان موقعی است که ما باید بفهمیم فیلم در مورد ماهی است نه انسان( یا ماهی هایی براساس شخصیت انسان ها مثل اسباب بازی ها یا هیولاها). اما البته صنعت انیمیشن خیلی وقت است که فهمیده می تواند از گونه های دیگر موجودات برای نشان دادن شخصیت انسان ها استفاده کند و اهمیت دادن به ماهی ها در این زمینه به همان سرعتی شکل گرفت که توجه به میکی موس و دانلد داک و بامبی شکل گرفته بود.
      وقتی فیلمی مثل «در جستجوی نمو» را نقد می کنم به این مساله واقفم که خیلی از مخاطبان اولیه آن(یعنی بچه ها)، نقدهایش را نخواهند خواند. والدینشان می خوانند و برای آنان و دیگر بزرگسالانی که بچه ندارند می توانم بگویم که «در جستجوی نمو» یک تجربه لذت بخش برای بزرگسالان است. طنز هایی در فیلم وجود دارد که ما آن ها را درک می کنیم، اما بچه ها نخواهند فهمید مثل پیچیدگی شخصیت آلبرت بروکس و مشکلات روحی اش یا زیبایی یک نقاشی که با موجودات مختلف پر شده است که به همان انداز خیره کننده است که زیبایی ماهی های داخل آکواریوم. یک موضوع نوظهور دیگر هم در این فیلم وجود دارد که قابل ستایش است و آن هم این که این بار، پدر قهرمان داستان است در حالی که در بیشتر انیمیشن ها مادر را قهرمان نشان می دهند.

      منتقد:راجر ایبرت
      مترجم: شبنم سیدمجیدی
      منبع:سایت نقد فارسی
      ویرایش توسط mercedess : ۱۳۹۳-۰۱-۱۲ در ساعت ۱۰:۰۳ قبل از ظهر
      C U In HeLL...