• فیلم هفت دلاور، درباره هفت تیرانداز به سرپرستی مردی به نام کریس آدامز (دنزل واشنگتن) در غرب وحشی است که تصمیم می گیرند از مردم یک دهکده در برابر راهزنان دفاع کنند…

  • داستان فیلم حول زندگی پر هیجان پسر بچه ای با نام «جیکوب» می گذرد که خود را در خانه ای پر از بچه های جور واجور با توانایی های خاص و مافوق طبیعی پیدا می کند. مسئولیت مراقبت و پرورش توانایی های این کودکان بر عهده ی خانم «پرگرین» است که به نوبه ی خود توانایی های فوق العاده ای دارد...

  • لک لک ها دیگر به جای نوزادان، وظیفه ی تحویل محصولات اینترنتی را به عهده دارند, اما وقتی که بصورت اتفاقی یک سفارش نوزاد از راه می رسد, بهترین و سریعترین لک لک تصمیم می گیرد که نوزاد را به خانواده اش برساند...

  • خلبانی بنام چسلی سالی سولنبرگر (تام هنکس) پس از اینکه هواپیمایش دچار نقص فنی می شود، آن را سالم و بدون تلفات بر روی رودخانه ی هادسون فرود می آورد و با این عمل شجاعانه تبدیل به یک قهرمان می شود. ولی با تحقیقاتی که بعداز سقوط هواپیما آغاز میشود آبروی او در خطر قرار میگیرد...

  • یک سازمان دولتی مخفی چندین ضد قهرمان با قدرت های خارق العاده را به کار میگیرد تا ماموریتی خطرناک را در ازای کوتاه شدن دوره حبس شان، انجام دهند...

  • خطرناک ترین مامور سابق سازمان CIA، "جیسون بورن" کم کم به یاد می آورد که واقعاً چه کسی است و سعی میکند حقایق پنهان در مورد گذشته اش را کشف کند...

  • داستان فیلم درباره ی کودکی به نام سوفی است که با غول بزرگ مهربانی آشنا می شود و زمانی که متوجه می شود بقیه ی غول ها (که بسیار ظالم هستند) می خواهند کودکان بی گناه انگلستان را بخورند، به فکر می افتد که برای همیشه مانع کارشان شود...

  • کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا “ادوارد اسنودن” به طور ناگهانی هزاران اسناد محرمانه طبقه بندی شده را به خبرگزاری ها لو میدهد و...

  • سه دزد جوان به قصد سرقت مقداری پول نقد وارد خانه ی یک مرد نابینا می شوند، اما این مرد برخلاف ظاهرش اصلاً ضعیف و ناتوان نیست...

  • آرتور بیشاپ (جیسون استتهام) خیال میکرد گذشته ی مرگبارش را پشت سر گذاشته، اما یکی از نیرومندترین دشمنانش پیدایش می شود و معشوقه ی او را می رباید. اکنون او مجبور است به اقصی نقاط جهان سفر کند تا سه ترور غیرممکن را انجام دهند و آنها را بصورت حادثه جلوه دهد...

  • خوش آمديد

    ورود / ثبت نام

    خوش آمديد

    ورود / ثبت نام

    هم اکنون وارد انجمن شويد

    • به وب سایت رسانه کوچک خوش آمدید
    LilMedia New Domain lilvpn
    نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1
    1. #1

      تاریخ عضویت
      بهمن ۱۳۹۱
      شماره عضویت
      489
      نوشته ها
      1,558
      پسندیده : 217
      مورد پسند : 386 بار در 264 پست

      هشتاد و پنجمین فیلم برتر Singin' in the Rain (آواز در باران)=Imdb 85



      کارگردان :
      Stanley Donen, Gene Kelly
      نویسنده : Adolph Green
      بازیگران:Gene Kelly, Donald O'Connor ,Debbie Reynolds
      جوایز :برنده اسکار:-نامزد اسکار:بازیگر نقش اول مرد برای رابرت دنیرو، تدوین برای تلما شونمیکر

      خلاصه داستان :
      لاکوود و لامونت زوج بازیگری هستند که در فیلم*های صامت خوش درخشیده اند اما با آغاز دوران فیلم های ناطق، صدای زیر و جیغ مانند لامونت دردسر ساز می شود و مشکلاتی شخصی و حرفه ای برای آنها ایجاد می کند.


      اعجاز زیر باران : به انگیزه پنجاهمین سال نمایش آواز زیر باران

      * حسن بزرگ «آواز زیرباران»، نه فقط هنر طراز اول «جین كلی» بلكه بازگویی تاریخ سینما است.* گرفتن سكانس مشهور آواز خواندن جین كلی در زیر باران ۱‎/۵ روز طول كشید.


      اخیراً یك نسخه ۳۵میلیمتری شفاف و تازه از روی فیلم افسانه ای «آواز زیر باران» ساخته ۱۹۵۲ جین كلی و استنلی دانن در بخشی از آمریكا و كانادا از نو اكران شده و قرار است كه یك نسخه جدید D.V.D آن و همچنین یك فیلم مستند درباره آن در پاییز امسال عرضه شوند و این جدا از فیلم مستند تازه ای است كه درباره جین كلی این هنرمند بزرگ تاریخ سینمای موزیكال ساخته شده و آن نیز به صورت D.V.D در فصل پاییز ارائه خواهد شد.
      اما دلیل اینها چیست؟ سبب، آن است كه امسال پنجاهمین سال اكران«آواز زیر باران» محسوب می شود و از این طریق خواسته اند به این فیلم بزرگ ارج نهند. فیلمی كه عموماً آن را بهترین موزیكال تاریخ و یكی از ۲۰فیلم اول تمام دورانها در مجموعه تمام ژانرها می شناسند وانستیتوی فیلم آمریكا نیز كه در سال۱۹۹۹ دست به انتخاب ۱۰۰فیلم برتر تاریخ این كشور زد، «آواز زیر باران» را در رده ۱۰ نشاند.استنلی دانن می گوید همه چیز در سال۱۹۵۰ شروع شد. موقعی كه وی ارتور فرید را در استودیوی مترو گولدوین مایر (با نام اختصاری ام.جی.ام) ملاقات كرد. فرید از زمان ساخت «برادوی ملودی۱۹۲۹» اولین فیلم موزیكال ناطق هالیوود و برنده جایزه اسكار بهترین فیلم سال مذكور در ام.جی.ام كار می كرد. فرید به دانن گفت: تا به حال فیلمهایی براساس آوازهای راجرز و هارت و همچنین برلین و كرن ساخته ام. خوب، چرا حالا فیلمی بر مبنای ترانه های خودم نسازیم؟یكی از مشهورترین سكانسهای تاریخ«آواز زیر باران» ، نتیجه و محصول همین مسأله و همین سؤال است. این فیلم كه با كارگردانی و طراحی مشترك كلی و دانن و با بازی چشمگیر كلی، دبی رینولدز و دانلد اوكانر در نقشهای اصلی ساخته شد، اول بار در ۱۰آوریل ۱۹۵۲ اكران گشت و به سرعت به توفیق رسید و ۵۰سال پس از عرضه، آن را بسیار بسیار بیشتر از گذشته دوست می دارند و سكانس افسانه ای مربوط به آواز خواندن جین كلی زیر باران در نقطه اوج فیلم، كه یك روز و نیم صرف فیلمبرداری آن شد از مشهورترین صحنه های تاریخ سینما است و با صحنه وداع كاراكتر رت باتلر (با بازی كلارك گیبل) با شخصیت اسكارلت اوهارا (ویوی ین لی) در فیلم بر باد رفته و یا خداحافظی عاطفی همفری بوگارت با اینگرید برگمن در فیلم «كازابلانكا» برابری می كند و از نظر تعدد پخش در رسانه ها طی سالهای مدید، همپا با آنها ركورددار است.محملی خوبچندی پیش از دانن پرسیدند آیا می دانسته فیلمی را می ساخته كه ۵۰سال بعد مردم و كارشناسان آن را اینگونه می پرستند و وی گفت: تنها راه ساختن یك فیلم آن است كه طی زمان ساخت احساس خوبی نسبت به آن داشته باشید. بله، ما اعتقاد داشتیم فیلم خوبی می شود. نمی دانم، آدم معمولاً راجع به این مسائل فكر نمی كند و فقط به راههای ساخت یك فیلم می اندیشد.وقتی در سال ۱۹۵۰ «ام.جی.ام» چراغ سبز را برای ساخت «آواز زیر باران» روشن كرد، ارتورفرید شروع به گشتن كرد تامحملی خوب برای ارائه ترانه هایی كه وی تصنیفش را نوشته بود و ناسیوهرب براون موزیك آن را، در قالب این فیلم بیابد. او دراین راستا بتی كامدن و ادولف گرین را كه از بهترین های برادوی بودند، برای نوشتن سناریوی فیلم دعوت كرد. كامدن و گرین عاشق زمانهایی بودند كه هالیوود از دوران سینمای صامت به سینمای ناطق انتقال می یافت.اواخر دهه ۱۹۲۰ را می گوییم. همان زمانهایی كه برخی آكتورها نمی توانستند از عامل صدای خود استفاده كنند و زندگی هنری شان در این انتقال نابود می شد. در ابتدا داستانی نوشتند كه یك ستاره فیلمهای كاوبویی ایام صامت را نشان می داد كه پس از ناطق شدن سینما، به عنوان یك گاوچران آوازه خوان به صحنه بازمی گردد و حتی هاوارد كیل نیز برای این نقش كاندیدا شد. اما كامدن و گرین در تفكر بعدی شان این كاوبوی را كنار گذاشتند و یك مرد امروزی (البته دهه ۱۹۵۰) را جانشین كاوبوی كردند.بدیهی بود كه جین كلی فرد انتخابی برای ایفای این نقش باشد و او و دستیارش استنلی دانن با اشتیاق وارد این پروژه شدند. فرید مایل بود اسكار لرونت رابه عنوان همبازی اصلی كلی در فیلم به كار گیرد اما كلی، دانن و سناریونویسان جملگی به دانلد اوكانر رأی دادند. جوانی كه در فیلمهای موزیكال «پی» بازی كرده و كاراكتر خاصی داشت.شروع از ۳ماهگی!برای نقش اول زن، ارتورفرید دبی رینولدز را انتخاب كرد كه در آن زمان فقط ۲۰سال سن داشت و فقط در دو موزیكال «ام.جی.ام» نقشهای كوچكی را ایفا كرده بود.برای رینولدز كلاسهای متعدد و طولانی و دوره های یادگیری گذاشتند تا بتواند با همبازی بسیار سطح بالایش و بیش از حد مستعدش یعنی جین كلی همپا شود كه البته او هیچگاه نتوانست! رینولدز در سال۲۰۰۱ طی مصاحبه ای گفت: جین كلی بسیار بر من سخت می گرفت اما باید این كار را می كرد. من می بایست همه چیز را ظرف حداكثر ۵ تا ۶ ماه یاد می گرفتم. حال آنكه دانلد اوكانر از ۳ماهگی اش در این كارها بود(!) و جین كلی هم از ۲سالگی شروع كرده بود! سیدچریس و سایرین هم توانا بودند. كلی می دانست كه من باید در این بازار رقابت حاد پخته شوم و من بشدت ترسیده بودم و فشار زیادی به من وارد می شد و هرچه یاد می گرفتم، باز هم كم بود.دانلد اوكانر نیز طی مصاحبه ای گفته است: رینولدز می ترسید چون هرگز با آدمهایی مثل من و كلی كار نكرده بود. البته كلی به او كمك زیادی می كرد.مرد خیابانهای عادی



      و سیدچریس گفته است: دبی رینولدز در اصل برای فیلمهای موزیكال ساخته نشده بود. حال آنكه من دریك كمپانی هنری روسی تعلیم این كار را دیده بودم. رینولدز با كلاس و شوری كه در جین كلی در كارش داشت، بیگانه بود و سرانجام فقط با گریه و زاری و با جان كندن به خط پایان رسید! درست درنقطه مقابل جین كلی، مردی كه دوست داشت آدم معمولی قصه ها ومرد خیابانهای عادی باشد.
      خود سیدچریس كه در دهه ۱۹۵۰ و اوایل دهه ۱۹۶۰ در فیلمهای موزیكال مطرح دیگری نیز بازی كرد، دیر به پروژه «آواز زیر باران» پیوست. ارتور فرید به عنوان بخش پایانی فیلم، یك سكانس قوی را می طلبید و چیزی شبیه به یك باله را با دربرداشتن آواهای ساخت خودش «برادوی ملودی» و «برادوی ریتم» را تدارك دید. در ابتدا كارول هینی دستیار جین كلی برای بازی و نمایش در این سكانس كاندیدا شد اما فرید كار او را نپسندید و سیدچریس را كه در استخدام ام.جی.ام بود به كار گرفت.سخت ترین كارجین كلی كه در سال۱۹۹۶ و در سن ۸۳سالگی درگذشت، طی مصاحبه ای در سال۱۹۸۷ درباره سكانس افسانه ای آوازخواندنش زیر باران درنقطه اوج فیلم توضیحات جالبی را ارائه داده و گفته است سخت ترین كار، چگونگی ورود به صحنه و طریقه آغاز كردن آن بود. او گفت از روند كار جنت مك دونالد و نلسون ادی یكی از مشهورترین زوجهای هنری دهه ۱۹۳۰ كه یك دفعه زیر آواز می زدند، اصلاً خوشش نمی آمد. بنابراین قرار شد با هدایت راجر ادنز (رهبر و مدیر موسیقی فیلم) ابتدا یك كر ساده آواز را شروع كند و سپس جین كلی شروع به ترنم صدایش و حركت درخیابان محل فیلمبرداری آن سكانس مشهور در داخل استودیو كند.كلی درآن مصاحبه گفت: این پیشنهاد و روش من و راه ارائه احساسم بود. با پا كوبیدن بر روی زمین پرباران و پاشیدن آب به هر سو. درست مثل بچه ها. یادم می آید وقتی كودكی ام را در پیتس برگ می گذراندم، نمی توانستم مقابل وسوسه آبپاشی و پا كوبیدن در زیر باران مقاومت كنم.همیشه راهی وجود دارد



      جین كلی حتی تعیین كرد كه در كجاهای آن خیابان، حفره های كوچك كنده شده و آب درآن مجتمع گردد تا بتواند همنوا با موسیقی پا روی آنها بكوبد و آن را نیز جزئی از ملودی سازد. استنلی دانن نیز گفته است: ما صحنه را طی روز و در روشنایی در داخل یكی از خیابانهای استودیو گرفتیم و برای اینكه شب نشان بدهد، مقداری كاور بر روی صحنه و در بالای محیط كشیده شد. تابستان بود و طبعاً هوا زیر آن كاور گرم تر می شد. مردم درهمسایگی استودیو در حال آب دادن گل و گیاهشان بودند و بنابراین فشار آب ما درداخل استودیو به كمترین حد رسیده بود. حال آنكه ما می بایست آب كافی برای ریختن به روی صحنه و ایجاد تجسم ریزش باران در اختیار می داشتیم. هرطور بود این كار را انجام دادیم. همیشه راهی وجود دارد.
      بازگویی ۵۰سالسكانسی مربوط به راه رفتن دانلد اوكانر با آن چشمان تقریباً چپ(!) و گنگ نیز از صحنه های به یاد ماندنی فیلم است. اما مهمتر از هر چیزی، بیان تاریخ سینما و چگونگی بدل شدن آن از صامت و ناطق وترسیم فضای سینما در دهه های ۱۹۲۰ تا ۱۹۴۰ است كه به «آواز زیر باران» یك حالت استثنایی و وجوه یك فیلم كلاسیك را می بخشد وتمام كاراكترها و ترانه های این فیلم فقط بهانه و وسیله ای برای بیان ماجرای فوق است و دانن و كلی به واقع تاریخ سینما در ۵۰سال اول حیات این هنر را در قالب این فیلم بازگو كرده اند.بدون اسكاراز آنجا كه آكادمی علوم سینمایی و هنرهای تصویری فقط یك سال پیشتر (۱۹۵۱) به خاطر فیلم «یك آمریكایی در پاریس» ۷جایزه اسكار را به جین كلی و دستیارانش داده بود، نسبت به «آواز زیر باران» بی اعتنایی چشمگیری صورت داد و آن را فقط در دو شاخه كاندیدا كرد. یكی شاخه بهترین بازیگر زن نقش دوم (برای جین هیگن) و بهترین موسیقی متن (برای لنی هیتون) و البته هیچیك از این دو جایزه را نیز به این فیلم ندادند و آواز زیر باران بدون اسكار ماند.اما مثل سایر فیلمهای بزرگ اسكار نبرده، مانند «همشهری كین»، «اودیسه فضایی۲۰۰۱»، «سرگیجه» و «امبرسونهای باشكوه»، «آواز زیر باران» نیز هر سال ارزش بیشتری یافته و امروز در سال۲۰۰۲ یك اثر كلاسیك نشان می دهد. یك اعجاز...

      منتقد: باب توماس
      مترجم: وصال روحانی
      منبع: روزنامه ایران
      ویرایش توسط mercedess : ۱۳۹۲-۱۱-۰۳ در ساعت ۰۳:۵۷ قبل از ظهر
      C U In HeLL...