• یک سازمان دولتی مخفی چندین ضد قهرمان با قدرت های خارق العاده را به کار میگیرد تا ماموریتی خطرناک را در ازای کوتاه شدن دوره حبس شان، انجام دهند...

  • خطرناک ترین مامور سابق سازمان CIA، "جیسون بورن" کم کم به یاد می آورد که واقعاً چه کسی است و سعی میکند حقایق پنهان در مورد گذشته اش را کشف کند...

  • داستان فیلم درباره ی کودکی به نام سوفی است که با غول بزرگ مهربانی آشنا می شود و زمانی که متوجه می شود بقیه ی غول ها (که بسیار ظالم هستند) می خواهند کودکان بی گناه انگلستان را بخورند، به فکر می افتد که برای همیشه مانع کارشان شود...

  • کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا “ادوارد اسنودن” به طور ناگهانی هزاران اسناد محرمانه طبقه بندی شده را به خبرگزاری ها لو میدهد و...

  • سه دزد جوان به قصد سرقت مقداری پول نقد وارد خانه ی یک مرد نابینا می شوند، اما این مرد برخلاف ظاهرش اصلاً ضعیف و ناتوان نیست...

  • آرتور بیشاپ (جیسون استتهام) خیال میکرد گذشته ی مرگبارش را پشت سر گذاشته، اما یکی از نیرومندترین دشمنانش پیدایش می شود و معشوقه ی او را می رباید. اکنون او مجبور است به اقصی نقاط جهان سفر کند تا سه ترور غیرممکن را انجام دهند و آنها را بصورت حادثه جلوه دهد...

  • یک پسر نوجوان به نام کوبو باید به دنبال یک سری وسایل جادویی بگردد تا با استفاده از آنها بتواند روحی که از گذشته آمده را شکست دهد...

  • فیلم داستان واقعی دو مرد جوان به نام های دیوید و افریم است که برنده ی یک قرارداد 300 میلیون دلاری می شوند تا مهمات جنگی آمریکا را در افغانستان تامین کنند و...

  • مکس یک سگ خانگی است که به تازگی مجبور شده سگی دیگر به نام دوک را در کنار خود تحمل کند. اما جدال این دو و اشتباهاتشان باعث می شود به دام ماموران کنترل حیوانات بیافتند و...

  • "دوری" به یاد دارد که در گذشته یِ دور خانواده ای داشته و از همین رو جستجو را برای پیدا کردن خانواده خود آغاز می کند. "نمو" و "مارلین" هم از آنجا که حافظه کوتاه مدت دوری مشکل دارد، او را همراهی می کنند تا گم نشود. این جستجو آنها را به یک موسسه زیر دریایی می کشاند و...

  • خوش آمديد

    ورود / ثبت نام

    خوش آمديد

    ورود / ثبت نام

    هم اکنون وارد انجمن شويد

    • به وب سایت رسانه کوچک خوش آمدید
    LilMedia New Domain lilvpn
    نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1
    1. #1

      تاریخ عضویت
      بهمن ۱۳۹۱
      شماره عضویت
      489
      نوشته ها
      1,558
      پسندیده : 217
      مورد پسند : 386 بار در 264 پست

      پنجاه و ششمین فیلم برتر Nuovo Cinema Paradiso (سینما پارادیزو)=Imdb 56



      کارگردان :
      Giuseppe Tornatore
      نویسنده : Giuseppe Tornatore
      بازیگران: Philippe Noiret, Enzo Cannavale ,Antonella Attili
      جوایز :برنده اسکار:بهترین فیلم خارجینامزد اسکار:-

      خلاصه داستان :
      «سینما پارادیزو» قصه یك فیلمساز سرشناس است كه خاطرات دوران كودكی خود را به یاد می*آورد. بخش اصلی این خاطرات مربوط به دوره*ای است كه او با حضور در تنها سینمای دهکده، سینما پارادیزو، به تماشای فیلم سینمایی می*نشیند و از این طریق عاشق و علاقه*مند به سینما می*شود. حضور مداوم او در این سالن علاوه بر تماشای فیلم*ها باعث دوستی عمیق او با آپارتچی سینما می*شود و...


      نگاهی به فیلم نوستالژیک نسلها: سینما پارادیزو؛ بهشتی این جهانی

      سینما پارادیزو، اثری به شدت نوستالژیک از جوزپه تورناتوره است که شاید اگر توسط کارگردانی با ملیتی دیگر از کشورهای اروپا ساخته می*شد، این*گونه به ذائقه*ی بیننده*ی ایرانی خوش نمی*نشست. این خوش نشستن را باید در شباهت*های فرهنگی میان ایرانیان و ایتالیایی*ها و البته سرگذشت مشابه سینما در بیش*تر نقاط دنیا به ویژه این دو کشور جست.سینما پارادیزو، یک*سره داستان سینماست. و داستان مردان و زنانی که با سینما بالیدند، عاشق شدند، شکست خوردند، تلف شدند یا به موفقیتی دست یافتند. گرچه ما از نیمه*ی ان داستان به تماشا می*نشینیم و چند و چون ورود سینما به این جامعه را نمی*بینیم (که خود باید داستان فیلمی دیگر باشد)، اما ادامه*ی همین داستان است که «توتو» روایت*گر آن است.


      سینما در برابر ادبیات دست به این*جهانی کردن تصاویر انتزاعی می*زند که در دنیای ادبیات به شدت سیال و فرار بودند. در سینما، رنگ و نور و میزانسن و دیالوگ تصاویری را رقم می*زدند که در مقایسه با تصاویر ادبی صُلب و با مرز مشخص*تری بودند و این سینما بود که با همین ویژگی بسیاری از باورهای انسان مدرن را این*جهانی کرد.
      درباره*ی این*جهانی کردن باورهای انسانی و به شک انداختن انسان درباره*ی بسیاری از باورهای مورد علاقه*اش باید به داستانی اشاره کرد که «آلفردو» برای «توتو»ی عاشق تعریف می*کند. داستان کسی که عاشق دختری شده و باید ۱۰۰ شب را در زیر پنجره*ی معشوق بماند. او ۹۹ شب را با وجود هر مشکلی سپری می*کند اما در شب صدم بر سر قرار حاضر نمی*شود. و این همان هراس انسان از خاکی و این*جهانی شدن باورهای مورد علاقه*اش است. هراس از رو شدن رمز و رازهای پیچیده*ی مقدسش.این تلاش برای تقدس-زدایی و رمزگشایی را در برخورد آلفرود با عشق توتو و تلاشش برای به هم نرسیدن این دو نیز می*بینیم.و سینما به عنوان یکی از شیرین*ترین دست*آوردهای دوره*ی بورژوازی دارای همان خصلتی*ست که به گفته*ی مارکس هر چیز دُگم و خشکی را دود کرده و به هوا می*فرستد.سینما چنین می*کند و نهایت تلاشش را در نحوه*ی برخورد کشیش با سینما و البته نحوه*ی برخورد سینما با کشیش باید دید. در این برش از فیلم است که به این واقعیت می*رسیم که پدیده*ی سانسور تنها در صورتی ماندنی و قدرتمند خواهد بود که پدیده*ای بوروکراتیک و بر حسب وظیفه*ی اداری باشد؛ وگرنه سانسوری که ریشه در اعتقادات قلبی سانسورکننده داشته باشد ناگزیر دیری نمی*پاید.سینمای سینما پارادیزو، بهشتی این*جهانی را برای ساکنان شهر رقم می*زند و گرچه گام به گام از تقدس و خشکی دیگر داشته*های مردم می*کاهد، خود اما اندک-اندک بدل به چیزی مقدس می*شود.طرفه آن*که خیاط نیز در کوزه می*افتد و سینما نیز از آن ویژگی خودداشته مصون نمی*ماند و اشک*های حلقه زده در چشم حاضران در میدان و خنده*های هم*زمان جوان*ترها در مقابل صحنه*ی فروریختن سینما پارادیزو، نشانی از دود شدن و به هوا رفتن این آخرین نماد مقدس است که به گفته*ی یکی از حاضرین با ورود تلویزیون جای*گاهی هم*چون گذشته نخواهد داشت.سینما پارادیزو، فیلمی*ست به شدت نزدیک به زندگی. فضای فیلم و ویژگی*های شخصیت*های آن چنان برای بیننده*ی ایرانی ملموس و نزدیک است که می*توان آن را به نوعی داستان سینما در ایران نیز دانست. البته با اغماض.صحنه*ی پایانی فیلم که از کنار هم قرار گرفتن تمامی صحنه*های سانسورشده*ی سالیان پیشین بوده، به باور نگارنده یکی از تاثیرگذارترین و تاریخی*ترین سکانس*های تاریخ سینماست. فکر نمی*کنم هرگز در جایی دیگر اتفاق افتاده باشد که این همه صحنه*های اروتیک در یک فیلم و در کنار هم قرار گیرند و چنین بیننده را متاثر کنند. به باور من این تاثر نه تاثر از زمان و عمر از دست رفته، بلکه تاثر از همان دود شدن و به هوا رفتن است. چرا که این صحنه*ها در کودکی توتو چیزی چون کیمیا بودند که بود و نبودشان در یک فیلم بسیار مهم می*نمود و همیشه دچار تیغ سانسور می*شدند (پس مهم بودند) و امروز بی هیچ مشکل و مانعی همه*ی آن*ها در کنار هم حضوری بی هیچ هاله*ای از تقدس دارند و برای توتو، چه چیزی تاثربرانگیزتر از این که از کودکی*اش رمز-گشایی و تقدس-زدایی شده است؟!

      نویسنده: امین حسن پور
      منبع: آدم برفی ها
      ویرایش توسط mercedess : ۱۳۹۳-۰۱-۱۲ در ساعت ۰۹:۱۹ قبل از ظهر
      C U In HeLL...