• داستان فیلم در سال 1926 رخ می دهد و درباره فردی به نام نیوت (ادی ردماین) است که به واسطه نگارش کتاب جدیدش رهسپار ایالات متحده و شهر نیویورک می گردد. در چمدان نیوت موجودات عجیب و غریبی وجود دارند که بر اثر یک اتفاق آزاد شده و سر از نیویورک و منطقه منهتن در می آورند و...

  • فضاپیمایی که مقصدش یک سیاره مستعمره بسیار دور است و هزاران نفر مسافر دارد، دارای یک نقص فنی در قسمت اتاق خواب است. این نقص باعث می شود دو تن از مسافران 90 سال زودتر از زمان برنامه ریزی شده بیدار شوند...

  • "موانا" از استعدادهای دریانوردی خود استفاده میکند تا به یک جزیره ی افسانه ای برود و قهرمان او، "مائویی" نیز در این ماجراجویی او را همراهی میکند.

  • یک جراح با استعداد اما متکبر و مغرور که پس از حادثه ای ناگوار شغلش را از دست می دهد، راه تازه ای را پیش روی زندگی اش می بیند. او توسط یک جادوگر آموزش هایی را فرا میگیرد تا از دنیا در برابر افراد شرور محافظت کند.

  • فیلم ماجرای افسر اطلاعاتی مکس (برد پیت) می باشد که در سال 1942 و در شمال آفریقا با یک مبارز نیروی مقاوت فرانسه بنام ماریان (ماریون کوتیار) در پشت خطوط دشمن آشنا می شود. آنها رابطه ی صمیمانه ای را با هم آغاز میکند اما فشار جنگ این رابطه را تهدید میکند...

  • یک پسر پنج ساله هندی هزاران کیلومتر دور از خانه اش، در خیابانهای کلکته گم می شود. او مخاطرات زیادی را پشت سر می گذارد و سرانجام زوجی در استرالیا او را به فرزند خواندگی قبول میکنند. 25سال بعد او عزم خود را جزم میکند تا خانواده ی گمشده اش را پیدا کند...

  • این فیلم داستان مردی سیاه پوست را از دوران کودکی تا بزرگسالی روایت می کند که در شهر میامی و سردرگم در گرایش جنسی با شرایطی سخت بزرگ می شود.

  • سوزان یک گالری دار موفق است که به طور اتفاقی با رونوشتی از رمان منتشرنشده ی شوهر سابقش تام مواجه می شود که حاوی مطالب خشونت آمیز و یک انتقام نمادین است...

  • «سلن» (کیت بکینسیل) میجنگد تا به نبرد میان قبیله لایکن و جناح خون آشامی که به او خیانت کردند، پایان دهد...

  • داستان فیلم درباره مرد جوانی به نام لی چندلر است که پس از مرگ برادرش جوئی، مجبور می شود حضانت پسر برادرش را برعهده بگیرد و می بایست به این منظور به شهر زادگاه خود بازگردد. چندلر که خیلی راغب به بازگشت نیست، در هنگام ورود به شهر با افراد مختلفی از جمله همسر سابقش رندی، که ...

  • خوش آمديد

    ورود / ثبت نام

    خوش آمديد

    ورود / ثبت نام

    هم اکنون وارد انجمن شويد

    • به وب سایت رسانه کوچک خوش آمدید
    LilMedia New Domain lilvpn
    نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1
    1. #1

      تاریخ عضویت
      بهمن ۱۳۹۱
      شماره عضویت
      489
      نوشته ها
      1,558
      پسندیده : 217
      مورد پسند : 386 بار در 264 پست

      هفتاد و سومین فیلم برتر To Kill a Mockingbird (کشتن مرغ مقلد)=Imdb 73



      کارگردان :
      Robert Mulligan
      نویسنده : Harper Lee
      بازیگران: Gregory Peck, John Megna ,Frank Overton
      جوایز :برنده اسکار:بهترین بازیگر برای گریگوری پک، بهترین فیلمنامه اقتباسی برای هورتون فوت، بهترین طراحی صحنه
      نامزد اسکار:-


      خلاصه داستان :
      اتیکوس فینپ وکیلی است که در سال 1930 در آلاباما زندگی میکند.او وکالت مردی سیاه پوست را بر عهده میگیرد که به اتهام تجاوز به یک زن سفید پوست در حال محاکمه شدن است.بسیاری از مردم شهر سعی دارند تا فینچ را از این کار باز دارند ولی او به راه خود ادامه میدهد...


      کشتن مرغ مقلد: اسطوره ها نمی میرند


      کشتن مرغ مقلد در سال 1962 توسط "رابرت مولیگان" و بر اساس رمانی نوشته "هارپر لی" ساخته شد. این فیلم برشی از زندگی یک وکیل اهل الاباما و خانواده او از زاویه دید دختر کوچکش است. پیرنگ اثر را دو خط داستانی درهم تنیده تشکیل می*دهد. گذار فرزندان وکیل از مرحله خامی تا بلوغ فکری، در دل یک ماجرای دادگاهی. پارادوکس لطافت دنیای ساده و بی*پیرایه*ِی کودکان و خشونت حاکم بر دادگاهی که سیاهپوستی را به*خاطر تبعیض نژادی به سمت مرگ رهنمون می*شود، در نهایت اثری ماندگار را رقم زده است."آتیکوس"- وکیل دعاوی- یک پدر ایده*آل و حتی اسطوره*ای است. از نگاه فرزندان، او پدری است پاک، آرام و صبور. او چه در حیطه*ِی خانواده و چه در حیطه*ِی اجتماع متین و عقلایی عمل می*کند. فارغ از رنگ و ظاهر افراد، درست و اصولی می*اندیشد و هیچ*گاه به ورطه*ِی انفعال نمی*افتد. به گونه*ای که مخاطب نیز با زاویه*ِی دید دخترک در مورد پدرش همگام و همسو می*شود. او به راستی یک قهرمان است. اما این مطلق*نگری نمی*تواند سبب فاصله*گذاری و عدم باورپذیری گردد. او معتقد به ایجاد تغییر در خانواده و جامعه است. اما این عقیده هیچ*گاه با لجاجت و خشونت همراه نمی*شود. درایت، تحمل و تأمل است که این تفاوت نوع نگاه را برجسته و البته مانا می*سازد.



      شخصیت تاثیرگذار دیگر – که البته به لحاظ فیزیکی حضور کمرنگی در فیلم دارد- "بو رادلی" است. همسایه*ِی "اتیکوس" و خانواده*اش که عقاید نادرست و قضاوت*های دیگران سبب انزوای او شده است. اما در دل این انزوا است که او تلاش نامحسوسی را برای برقراری ارتباط با کودکان آغاز می*کند. از قراردادن اشیاء در شکاف درخت، تا مرتب کردن شلوار "جیم" که به سیم*های خاردار گیر کرده است و نهایتاً عمل متهورانه*ِی او در نجات جان کودکان.
      "بو رادلی" را می*توان کودکی پاک نهاد و کنش*گر تلقی کرد که علی*رغم ناملایمات ناشی از قضاوت*های ساده*انگارانه و خرافی اطرافیان، در حساس*ترین لحظات ماجرا، به شخصیت کلیدی و پیش برنده تبدیل می*شود تا به*آن*جا که کلانتر را به زیر پا نهادن قانون دست و پاگیر بنا نهاده شده بر گزاره های جبری سوق می*دهد که در بسیاری موارد- از جمله ماجرای تام سیاه پوست- اغفال نیز می*شود و اوست که ترکیب کنایی "کشتن مرغ مقلد" را مجسم می*سازد.شخصیت*های "جیم" و "اسکات"- فرزندان "آتیکوس"- به*خوبی پرداخت شده*اند و بخش عظیمی از بار دراماتیک اثر به دوش آن*هاست. ماجراهای فیلم- به جز اصل ماجرای دادگاه- را آن*دو پیش می*برند و حتی حواشی وکالت "آتیکوس" برای "تام" است که آن*دو را تحت*تاثیر قرار می*دهد. "بو رادلی" با آن*ها ارتباط برقرار می*کند، آن*ها هستند که مورد حمله*ِی مرد سفیدپوست قرار می*گیرند و "رادلی" به خاطر آن*ها، مرد سفیدپوست را از بین می*برد تا شر، همیشه مغلوب باشد. "اسکات" است که سبب می*شود قضیه*ِی دریافت گردو و کلم به جای حق*الوکاله، روشن شود و هم اوست که در تعرض جمعی از سفیدپوستان به پدرش با بیان کودکانه و صادقانه*ِی خود از این ماجرا، مردان خشن و عصیان*گر را شرمنده می*سازد. این کودکان "آتیکوس" هستند که می*آموزند قضاوت آسان نیست. به این ترتیب می*توان این فیلم را نه تنها فیلمی به بهانه*ِی کودکان، که حتی برای کودکان نیز در نظر گرفت.


      بخش عظِیمی از تاثیرگذاری این فیلم را می توان به بهره گیری مناسب و مؤثر از غنای ادبیات نسبت داد. این فیلم از زمره*ِی بهترین آثار اقتباسی محسوب می شود و "هورتن فوت"، فیلم نامه نویس، به*خوبی توانسته است از پختگی شخصیت*های یک رمان در جهت نیل به یک اثر نمایشی عمیق استفاده کند.
      بازی روان و به یاد ماندنی "گریگوری پک"- در نقش "آتیکوس"- از نقاط برجسته*ِی اثر می*شود. او همزمان تنهایی و درون*گرایی یک وکیل توانمند را که به مقابله با جریانات غلط غالب بر حاکم بر جامعه و بالاخص نوع نگاه به سیاهپوستان می*پردازد، به تصویر می*کشد.در کل می*توان کشتن مرغ مقلد را فیلمی به شدت ارزش*گرا دانست که به برابری فطرت انسان ها در برابر قانون تأکید دارد. انسان رابه تفکر در قضاوت هایش وامی*دارد و فضیلت را در خوب زیستن می داند، مفاهیم مشترک و حائز اهمیتی که نه تنها در آمریکای دهه 1960 که در هر زمان و مکانی هم*چنان بشریت مردد و منفعل را می*تواند رهگشا باشد.داستان فیلم: آتیکوس فٍنچ، مرد میانسالی هست که در دهه ۱۹۳۰ در شهری کوچک در آلاباما در جنوب آمریکا زندگی می کند و به وکالت مشغول است. آتیکوس، که بعد از فوت همسرش مسئولیت کامل تربیت دو فرزندش را به عهده دارد، تلاش می*کند تا مانع رشد خصوصیاتی از قبیل نفرت، تعصب، و پیش داوری در آنها شود. آتیکوس وکالت مردی سیاه، یا به قول مردم نیگِر، به نام تام را به عهده گرفته که متهم به تجاوز به یک زن سفید پوست شناخته شده است. سفید پوستها که خواهان کشتن تام هستند، از این کار آتیکوس خشمگین هستند و می*خواهند او را از این کار منصرف کنند.نیگر، که نام کشورهای نیجر و نیجریه نیز ریشه در این کلمه دارد، اصطلاحی ست که تا پیش از جنبش حقوق مدنی آمریکا برای سیاهان به کار می رفت. اکنون این لغت در زبان انگلیسی بیشتر یاد آور دوران نژادپرستی ست و برای همین از به کار بردن آن اجتناب می*شود. سال گذشته یک خبرنگار باسابقه ورزشی به دلیل استفاده از زبان نژادپرستانه، از جمله استفاده از این لغت برای اشاره به یک تیم ورزشی سیاهان، از کار خود در آمریکا اخراج شد.

      نویسنده: محبت محبی
      منبع: آگاه فیلم



      ویرایش توسط mercedess : ۱۳۹۳-۰۱-۱۲ در ساعت ۰۹:۱۷ قبل از ظهر
      C U In HeLL...