• فضاپیمایی که مقصدش یک سیاره مستعمره بسیار دور است و هزاران نفر مسافر دارد، دارای یک نقص فنی در قسمت اتاق خواب است. این نقص باعث می شود دو تن از مسافران 90 سال زودتر از زمان برنامه ریزی شده بیدار شوند...

  • "موانا" از استعدادهای دریانوردی خود استفاده میکند تا به یک جزیره ی افسانه ای برود و قهرمان او، "مائویی" نیز در این ماجراجویی او را همراهی میکند.

  • یک جراح با استعداد اما متکبر و مغرور که پس از حادثه ای ناگوار شغلش را از دست می دهد، راه تازه ای را پیش روی زندگی اش می بیند. او توسط یک جادوگر آموزش هایی را فرا میگیرد تا از دنیا در برابر افراد شرور محافظت کند.

  • فیلم ماجرای افسر اطلاعاتی مکس (برد پیت) می باشد که در سال 1942 و در شمال آفریقا با یک مبارز نیروی مقاوت فرانسه بنام ماریان (ماریون کوتیار) در پشت خطوط دشمن آشنا می شود. آنها رابطه ی صمیمانه ای را با هم آغاز میکند اما فشار جنگ این رابطه را تهدید میکند...

  • یک پسر پنج ساله هندی هزاران کیلومتر دور از خانه اش، در خیابانهای کلکته گم می شود. او مخاطرات زیادی را پشت سر می گذارد و سرانجام زوجی در استرالیا او را به فرزند خواندگی قبول میکنند. 25سال بعد او عزم خود را جزم میکند تا خانواده ی گمشده اش را پیدا کند...

  • این فیلم داستان مردی سیاه پوست را از دوران کودکی تا بزرگسالی روایت می کند که در شهر میامی و سردرگم در گرایش جنسی با شرایطی سخت بزرگ می شود.

  • سوزان یک گالری دار موفق است که به طور اتفاقی با رونوشتی از رمان منتشرنشده ی شوهر سابقش تام مواجه می شود که حاوی مطالب خشونت آمیز و یک انتقام نمادین است...

  • «سلن» (کیت بکینسیل) میجنگد تا به نبرد میان قبیله لایکن و جناح خون آشامی که به او خیانت کردند، پایان دهد...

  • داستان فیلم درباره مرد جوانی به نام لی چندلر است که پس از مرگ برادرش جوئی، مجبور می شود حضانت پسر برادرش را برعهده بگیرد و می بایست به این منظور به شهر زادگاه خود بازگردد. چندلر که خیلی راغب به بازگشت نیست، در هنگام ورود به شهر با افراد مختلفی از جمله همسر سابقش رندی، که ...

  • فیلم بر اساس داستان واقعیِ یک مخالف جنگ و پزشک ارتش آمریکا به نام دزموند داس (اندرو گارفیلد) است که حاضر نمی شود سلاحی حمل کند، اما طی نبرد اوکیناوا در جنگ جهانی دوم با وجود شلیک های بی وقفه ی دشمن، یک تنه جان بیش از ۷۵ نفر از هم رزمانش را نجات می دهد...

  • خوش آمديد

    ورود / ثبت نام

    خوش آمديد

    ورود / ثبت نام

    هم اکنون وارد انجمن شويد

    • به وب سایت رسانه کوچک خوش آمدید
    LilMedia New Domain lilvpn
    نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1
    1. #1

      تاریخ عضویت
      بهمن ۱۳۹۱
      شماره عضویت
      489
      نوشته ها
      1,558
      پسندیده : 217
      مورد پسند : 386 بار در 264 پست

      سی و دومین فیلم برتر Psycho (روانی) =Imdb 32



      کارگردان :
      Alfred Hitchcock
      نویسنده : Joseph Stefano
      بازیگران: Anthony Perkins, Janet Leigh ,Vera Miles
      جوایز :نامزد اسکار: بهترین بازیگر نقش مکمل زن، بهترین طراحی صحنه، بهترین فیلمبرداری، بهترین کارگردانی

      خلاصه داستان :
      «مارین کرین» پولهای کارفرمایش را می دزدد و از شهر محل سکونتش خارج می شود و بین راه در هتل بیتس، که جوانی به نام «نورمن» اداره اش می کند، به استراحت می پردازد. «نورمن» به او می گوید که همراه مادر از لحاظ روانی نامتعادلش در خانه کنار هتل زندگی می کند. شب هنگام که، «ماریون» از کار خود پشیمان شده، پیش از خواب به حمام می رود و زیر دوش – ظاهرا به دست مادر «نورمن» - به قتل می رسد. «نورمن» آثار قتل را پاک می کند و جسد «ماریون» و اتوموبیلش را در باتلاق می اندازد. در ادامه «سام» به همراه خواهر ماریون «لی لا» (مایلز) و یک بازرس بیمه به نام «آربوگاست» (بالسام) به جستجوی «ماریون» می آیند..


      نقد فیلم روانی: خوف انگیز ترین فیلم تاریخ سینما



      «روانی» یکی از ترسناک*ترین فیلم*های تاریخ سینما است که حتی بسیاری را از تاریکی وتنهایی وحشت *زده ساخت.این فیلم در*سال 1992 در*فهرست میراث فرهنگی آمریکا و در*گنجینه شاهکارهای سینمایی*هالیوود قرار گرفت و همین بهانه*ای برای ما شد تا*نگاهی به*این فیلم ترسناک داشته باشیم . فیلم بیمار روانی یکی از برترین آثار استاد است. فیلمی به تمام معنی هیچکاکی و بر گرفته شده از یک موضوع کاملا هیچکاکی است. روانی قابل توجه ترین دستاورد هیچکاک در*روند شرکت دادن تماشاگر در*ساختار دراماتیک فیلم است. به عبارتی تماشاگر، تبدیل به شخصیت اصلی داستان می*شود و تمام شخصیت*های دیگر را در*خود جمع می*کند. فیلم تلاشی است برای دست یافتن به لایه*های عمیق جهنم روان پریشانه*ای که «نورمن بیتس» نماد آن است. سقوط به قعر دنیای آشفته و پر از هرج و مرج. برای هیچکاک، «روانی» فیلمی بامزه است که رگه*ای از طنز سیاه او را در*خود دارد . مهمترین درسی که از*این فیلم می*گیریم*این است که از*این به بعد پیش از توقف در*مقابل ساختمان*های دورافتاده*ای نظیر متل «بیتس» حداقل دوبار فکر کنیم!هیچ فیلمی مثل روانی برای آنان که ترسی از رویارویی بی پرده با*آن را ندارند حامل چنین حس تشدید شده*ای از عجز و درماندگی، آن هم به شکلی چنین استثنایی و با*انتخاب نظرگاهی که چندان آسیب رساننده نباشد، نبوده است. بخش عمده*ای از*این نظرگاه، شوخ طبعی طعنه آمیز و بی طرفانه آنان است.*این ویژگی،*این*امکان را به فیلم می*دهد که با*حفظ متانت و بی طرفی بزرگ منشانه*ای، در*عین دوری از هرگونه هیجان و هیستری، به بررسی ترس*ها و وحشت*های درونمان بپردازد.در*این فیلم هیچکاک برای اولین بار در*شیوه روایت گویی خود تغییراتی پدید می*آورد، یعنی درنیمه*های فیلم شخصیت زن را به رغم*اینکه توانسته توجه تماشاچیان را جلب کند می*کشد و شخصیت دیگری را جایگزین او می*کند. یعنی در*حقیقت ما تا*صحنه قتل«جانت لی» را تعقیب می*کردیم، پس از کشته شد. جانت لی، هیچکاک تماشاگر را به دنبال آن بازیگر دیگرش «آنتونی پرکینز» می*فرستد. ما حدود نیمی از فیلم را با*این آدم سپری می*کنیم و به سرنوشتش علاقه مند می*شویم و در*پایان هیچکاک سعی دارد با*یک شوک شدید ما را از فضای خشن اثر جدا کند. فیلم بیمار روانی واجد بسیاری از مشخصاتی است که سایر آثار هیچکاک نیز آنها را دارا می*باشد نظیر بازی با*الگوی داستان پردازی، مادرفیلم بیمار روانی محصول سال 1960 و به رغم*اینکه در*فیلم حضور ندارد ولی فقط با*همین حضور معنوی*اش یکی از خوف انگیز ترین مادران هیچکاکی است. زنی که به راحتی می*تواند دست به قتل بزند و آدمها را قربانی خودخواهی*های خودش بکند. مادر*فیلم بیمار روانی ، یک مادر*مریض است که ما به غیر صدا هیچ اثر دیگری از او نداریم. شخصیتی به نام مادر*در*داخل آن خانه متروک و بزرگ و قصر مانند وجود دارد که نقش موثری در*رفتار و گفتار پسر جوانش «نورمن» با*بازی «آنتونی پرکینز» دارد. مهمترین علاقه نورمن اذیت کردن پرندگان است، بعید به نظر می*رسد یک آدم عادی به چنین کار وحشتناکی به عنوان سرگرمی نگاه کند. نورمن از جهان بدش می*آید و از هر چه در*آن است متنفر است. عشق زیادی که به مادر*نامهربانش داشته باعث شده نتواند بعد از پدرش حضور مرد دیگری را در*خانه بپذیرد . وقتی مادرش را دفن می*کنند تحمل دوری از او را حتی برای یک شب ندارد. پس قبر مادرش را نبش کرده و جسد او را در*آورده و چندین سال با*جسد مادرش زندگی می*کند و طوری رفتار می*کند که انگار مادرش زنده است و حتی در*قالب او در*لحظات خاصی فرورفته و با*«نورمن» صحبت می*کنند. یکی از مهمترین نکات فیلم بیمار روانی که کمتر به آن پرداخته شده است، عشق است. نورمن عاشق مادرش است، به خاطر همین عشق او را می*کشد و بعد از او نمی تواند عاشق کس دیگری بشود. وقتی از«ماریون» با*بازی «جانت لی» خوشش می*آید مادر*درون نورمن حسودی کرده و نمی خواهد کار به جاهای باریکتر بکشد. در*حقیقت نمی خواهد نورمن عاشق شود و می*خواهد نورمن را تا*آخر عمرش تحت تسلط خود داشته باشد. به همین خاطر مادر*درون نورمن بر نورمن واقعی پیروز شده و نورمن به شکل مادرش در*می*آید و ماریون را به قتل می*رساند. نورمن واقعا معتقد است که ماریون به دست مادرش کشته شده است.بیمار روانی را می*توان فیلمی نو و پیشرو به حساب آورد. فیلم در*خیلی از جاها از قواعد سینمای کلاسیک پیروی نمی کند و آنها را زیر پا می*گذارد. هیچکاک به صورت تدریجی به ما اطلاعات می*دهد . وی در*میانه فیلم ناگهان شخصیت اصلی فیلم «ماریون » را می*کشد و شخصیت دیگری را محور فیلم قرار می*دهد که بر حسب اتفاق در*مسیر حرکت شخصیت اصلی قرار گرفته است. ماریون علاقه بسیار زیادی به تشکیل خانواده دارد. به همین خاطر پولی حدود 40 هزار دلار را از یکی از مشتریان صاحب کارش می*دزد. ما از*این دزدی کوچکترین احساس ناراحتی نمی کنیم. واز آن مشتری متنفر شده*ایم. پیرمردی که هنوز دست از عیاشی بر نداشته و به ماریون که می*تواند جای دخترش باشد نظرهای بدی دارد. ماریون*این پول را برای تشکیل خانواده می*خواهد. پول دزدیده شده هم ناشی از یک ازدواج است. پیرمرد برای دختر نو عروسش خانه می*خرد. وی به شهری می*رود که نامزدش در*آنجا زندگی می*کند. در*بین راه نسبت به کاری که انجام داده احساس پشیمانی می*کند چون شب و دیر وقت به نزدیکی آن شهر رسیده به هتلی می*رود تا*شب را در*آنجا سپری کند.



      نویسنده: علی یعقوبی
      منبع: روزنامه آرمان
      ویرایش توسط mercedess : ۱۳۹۳-۰۱-۱۲ در ساعت ۰۸:۱۹ قبل از ظهر
      C U In HeLL...