• "موانا" از استعدادهای دریانوردی خود استفاده میکند تا به یک جزیره ی افسانه ای برود و قهرمان او، "مائویی" نیز در این ماجراجویی او را همراهی میکند.

  • یک جراح با استعداد اما متکبر و مغرور که پس از حادثه ای ناگوار شغلش را از دست می دهد، راه تازه ای را پیش روی زندگی اش می بیند. او توسط یک جادوگر آموزش هایی را فرا میگیرد تا از دنیا در برابر افراد شرور محافظت کند.

  • فیلم ماجرای افسر اطلاعاتی مکس (برد پیت) می باشد که در سال 1942 و در شمال آفریقا با یک مبارز نیروی مقاوت فرانسه بنام ماریان (ماریون کوتیار) در پشت خطوط دشمن آشنا می شود. آنها رابطه ی صمیمانه ای را با هم آغاز میکند اما فشار جنگ این رابطه را تهدید میکند...

  • یک پسر پنج ساله هندی هزاران کیلومتر دور از خانه اش، در خیابانهای کلکته گم می شود. او مخاطرات زیادی را پشت سر می گذارد و سرانجام زوجی در استرالیا او را به فرزند خواندگی قبول میکنند. 25سال بعد او عزم خود را جزم میکند تا خانواده ی گمشده اش را پیدا کند...

  • این فیلم داستان مردی سیاه پوست را از دوران کودکی تا بزرگسالی روایت می کند که در شهر میامی و سردرگم در گرایش جنسی با شرایطی سخت بزرگ می شود.

  • سوزان یک گالری دار موفق است که به طور اتفاقی با رونوشتی از رمان منتشرنشده ی شوهر سابقش تام مواجه می شود که حاوی مطالب خشونت آمیز و یک انتقام نمادین است...

  • «سلن» (کیت بکینسیل) میجنگد تا به نبرد میان قبیله لایکن و جناح خون آشامی که به او خیانت کردند، پایان دهد...

  • داستان فیلم درباره مرد جوانی به نام لی چندلر است که پس از مرگ برادرش جوئی، مجبور می شود حضانت پسر برادرش را برعهده بگیرد و می بایست به این منظور به شهر زادگاه خود بازگردد. چندلر که خیلی راغب به بازگشت نیست، در هنگام ورود به شهر با افراد مختلفی از جمله همسر سابقش رندی، که ...

  • فیلم بر اساس داستان واقعیِ یک مخالف جنگ و پزشک ارتش آمریکا به نام دزموند داس (اندرو گارفیلد) است که حاضر نمی شود سلاحی حمل کند، اما طی نبرد اوکیناوا در جنگ جهانی دوم با وجود شلیک های بی وقفه ی دشمن، یک تنه جان بیش از ۷۵ نفر از هم رزمانش را نجات می دهد...

  • کانر (لویس مک دوگان) پسربچه ای است که مشکلات زیادی را تحمل می کند. مادر او (فلیسیتی جونز) در حال دست و پنجه نرم کردن با سرطان است و در مدرسه نیز قلدرها دست از سرش بر نمی دارند. با اینحال یک شب هیولای درختی غول پیکری نزد او می آید و معامله ای را با کانر انجام می دهد که...

  • خوش آمديد

    ورود / ثبت نام

    خوش آمديد

    ورود / ثبت نام

    هم اکنون وارد انجمن شويد

    • به وب سایت رسانه کوچک خوش آمدید
    LilMedia New Domain lilvpn
    نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1
    1. #1

      تاریخ عضویت
      آذر ۱۳۹۱
      شماره عضویت
      40
      نوشته ها
      54
      محل زندگی
      اینترنت
      پسندیده : 12
      مورد پسند : 26 بار در 17 پست

      نقد و بررسی فیلم Warm Bodies (بدن های گرم)



      کارگردان:
      Jonathan Levine
      نویسنده : Jonathan Levine
      بازیگران: Nicholas Hoult, Teresa Palmer, John Malkovich
      خلاصه داستان : -



      باترکیب الهام گرفته شده ای از قلب زامبی ها و مغز کمدی رمانتیک ها، "بدن های گرم" تحول خوشایندی در قوائد مرده های متحرک ایجاد می کند، حتی فیلم کاملا تمام قوانین این ژانر را نادیده بگیرد. "جاناتان لوین"، نویسنده و کارگردان؛ به امید تکرار موفقیت سری فیلم های "گرگ و میش"، رمان "ایزاک ماریون" را به فیلمی درباره روابط عاشقانه یک "رومئو" ی زامبی و یک "ژولیت" زنده تبدیل کرده است. داستان عاشقانه زوجی که "نیکولاس هالت" و "ترسا پالمر" نقش شان را بازی می کنند بیش تر خنده دار است تا ترسناک، و می تواند خون تازه ای در روز ولنتاین در وجود شما تزریق کند.


      اگرچه مخاطبان نوجوانی که هدف اصلی تهیه کنندگان این فیلم هستند کوچک تر از این هستند که به یاد بیاورند، ولی زامبی ها برای چندین دهه ستون اصلی قصه های ترسناک بودند. حالا، به لطف سریال تلویزیونی "مردگان متحرک" کانال تلویزیونی AMC و چند نمونه بازسازی محبوب دیگر فرصتی در اختیار بدن های گرم قرار گرفته که مرزها را جلوتر ببرد.

      ایده اصلی رمان "ماریون" یک تجدید نظر است در افسانه های زامبی ها، که بر اساس آن یک عفونت لاعلاج انسان های بی خیال را به جسدهای آدم خوار تبدیل می کند. در این داستان، این عفونت شاید دائمی نباشد، اما از آن جا که گروهی از بازماندگان مسلح به رهبری "ژنرال گریگیو" ( با بازی جان مالکوویچ) از این مساله اطلاع ندارند، خودشان را مقید به ماندن در این شهر ویران شده و حمایت از آن در برابر مرده های متحرک (با حرکتی بسیار کند) و همتایان تهاجمی ترشان که "استخوانی ها" نامیده می شوند، می کنند.
      همان طور که "مکس معجزه گر" (نام یکی از شخصیت های فیلم The Princess Bride با بازی "بیلی کریستال" که دیالوگ مشهوری دارد: فقط تقریبا مرده! - م) هم ممکن است اذعان کند، تفاوت زیادی بین یک تقریبا مرده و یک کاملا مرده وجود دارد، و کاراکتر "هالت" (که خودش را "ر" خطاب می کند، به خاطر این که "ر" تنها حرفی است که از کل اسمش به خاطر می آورد) آن طور که توسط صدای جیغ مانند ضمیر خود آگاهش گفته می شود، دست کم هم چنان نیمه عقلی در اختیار دارد. او در جواب میل شدیدی که به انسان های دارای ضربان قلب پیدا کرده، شانه بالا می اندازد و می گوید" حداقل دارای تضاد هستم!"


      "ر" با قدم زدن هایش در اطراف یک هواپیمای رها شده؛ با رنگ پریده و چشمان تیره و سوییشرت قرمز شلخته اش، اگر در دانشگاه بود می توانست یکی از همان افراد بی علاقه ای باشد که تمایل به ترک تحصیل دارند. رمان "ماریون"، در واقع نشان می دهد که همین بی علاقگی است که به جای یک ویروس یا عفونت، باعث شیوع این بیماری شده است، و فیلم به طرز جذابی از این ایده استقبال می کند که یک رابطه عاشقانه می تواند انسان را به زندگی بازگرداند.

      یک روز "م" (رفیق "ر" که همیشه در حال خر خر کردن است) و گروهی از زامبی های گرسنه به امید پیدا کردن غذا از محدوده خود دور می شوند. آن ها در بین راه با گروهی از انسان ها به رهبری "جولی" (پالمر) و دوست پسر نیمه دیوانه اش به نام "پری" (دیو فرانکو) برخورد می کنند. مواجه این دو گروه منتج به یک قتل عام خونین می شود. "ر" در حین کشتن "پری" نگاهش جذب "جولی" که در حال کشتن زامبی هاست، می شود. و با همین نگاه چیزی در وجود "ر" به جنبش در می آید.
      "ر" با همان جنبش و تپش درونش "جولی را به خلوت¬گاه شخصی خودش (یک هواپیمای متروک که در آن خرده ریزهایی را که از قربانیانش به دست از شنوندگان می خواهد ترانه های قدیمی رو دوباره تفسیر کنند و معانی جدیدی به آهنگ های "دلتنگ تو" از "جان ویت" و "دل مشتاق" از "بروس اسپرینگستین" می دهد، نگه داری می کند.) می برد. با وارد شدن ماجرا به قضیه عشق های ناشیانه جوانی، "ر" تلاش می کند که خودش را به "جولی" معرفی کند. در این حال "جولی" به تدریج درمی¬یابد که انسان ها شاید دیدگاه اشتباهی درباره زامبی ها دارند و متوجه نیستند که زامبی ها به آرامی در حال بازگشت به زندگی هستند.


      از شانس خوب "ر"، به نظر می رسد که "جولی" قضیه مرگ ناگهانی "پری" را به کل فراموش کرده است! هر چه رابطه شان جلوتر می رود، دایره لغات "ر" هم گسترش می یابد و به حدی می رسد که می توانند با هم ارتباط برقرار کنند. بر اساس منطق دنیای این فیلم، زامبی ها می توانند خاطرات ذخیره شده در مغزهای قربانیانی که می خورند را در ذهن خود نگه دارند. این مساله باعث می شود که "ر" با خوردن بخش هایی از مغز "پری"، نیم نگاهی به یک زندگی شادتر پیش آخرالزمانی داشته باشد.

      از آن جا که داستان فیلم هیچ دلیلی برای مزدوج نشدن این دو نفر نمی بیند، تنها چالش جدی که در فیلم باقی می ماند، قانع شدن انسان ها و زامبی ها برای اتحاد و شکست "استخوانی ها" کریه است. "استخوانی ها" اسکلت هایی که به طریق موشن کچر و البته به طرز بدی ساخته و رندر شده و پایین تر از استانداردهای روز هستند. اگرچه جلوه های بصری گاهی وقت ها ناامید کننده هستند، اما گروه تولید به واسطه تصاویر هوایی و لوکیشن های ایده آل "مونترال"، میدان دید تماشایی را به نمایش می گذارند.
      "بدن های گرم"، در عین این که تمرکز اصلی اش بر روی کمدی دختر پسند و روابط عاشقانه است، نیم نگاهی هم به عناصر ترسناک دارد. و همین نکته در جبران لحظه های بلاتکلیف اما شیرین فراوانی که در فیلم وجود دارد (مثل جایی که یکی از بهترین دوستان "جولی" با بازی "آنالی تیپتون" سعی می کند با گریم "ر" به او ریختی انسان تر بدهد) موثر عمل می کند. "ر" هر چه بیش تر با انسان ها معاشرت می کند؛ ظاهر انسان تری به دست می آورد، هر چند که در ابتدا هم چندان قیافه ترسناکی ندارد.
      برای ریزبین ها، "بدن های گرم" تقریبا از تمام جهات یک نوع دهن کجی است به قوائدی که "جرج. ر. رومئو"، پدرخوانده فیلم های زامبی؛ ابداع کرد. اگر زامبی ها روزی به گیاه خواری تمایل پیدا کنند، این ژانر در یک چشم به هم زدن از بین خواهد رفت. ولی با این حال "بدن های گرم"، ازظرفیت نهفته و غنی ژانر استفاده دم دستی می کند. مترجم: سینا بحیراییمنتقد: پیتر دبروژ- ورایتی
      منبع:سایت نقد فارسی
      ویرایش توسط Angel : ۱۳۹۲-۰۵-۱۱ در ساعت ۱۲:۱۳ بعد از ظهر
      برای من قشنگی زیر بارون راه رفتن اینکه : هیچ کس اشکامو نمی بینه