• فیلم هفت دلاور، درباره هفت تیرانداز به سرپرستی مردی به نام کریس آدامز (دنزل واشنگتن) در غرب وحشی است که تصمیم می گیرند از مردم یک دهکده در برابر راهزنان دفاع کنند…

  • داستان فیلم حول زندگی پر هیجان پسر بچه ای با نام «جیکوب» می گذرد که خود را در خانه ای پر از بچه های جور واجور با توانایی های خاص و مافوق طبیعی پیدا می کند. مسئولیت مراقبت و پرورش توانایی های این کودکان بر عهده ی خانم «پرگرین» است که به نوبه ی خود توانایی های فوق العاده ای دارد...

  • لک لک ها دیگر به جای نوزادان، وظیفه ی تحویل محصولات اینترنتی را به عهده دارند, اما وقتی که بصورت اتفاقی یک سفارش نوزاد از راه می رسد, بهترین و سریعترین لک لک تصمیم می گیرد که نوزاد را به خانواده اش برساند...

  • خلبانی بنام چسلی سالی سولنبرگر (تام هنکس) پس از اینکه هواپیمایش دچار نقص فنی می شود، آن را سالم و بدون تلفات بر روی رودخانه ی هادسون فرود می آورد و با این عمل شجاعانه تبدیل به یک قهرمان می شود. ولی با تحقیقاتی که بعداز سقوط هواپیما آغاز میشود آبروی او در خطر قرار میگیرد...

  • یک سازمان دولتی مخفی چندین ضد قهرمان با قدرت های خارق العاده را به کار میگیرد تا ماموریتی خطرناک را در ازای کوتاه شدن دوره حبس شان، انجام دهند...

  • خطرناک ترین مامور سابق سازمان CIA، "جیسون بورن" کم کم به یاد می آورد که واقعاً چه کسی است و سعی میکند حقایق پنهان در مورد گذشته اش را کشف کند...

  • داستان فیلم درباره ی کودکی به نام سوفی است که با غول بزرگ مهربانی آشنا می شود و زمانی که متوجه می شود بقیه ی غول ها (که بسیار ظالم هستند) می خواهند کودکان بی گناه انگلستان را بخورند، به فکر می افتد که برای همیشه مانع کارشان شود...

  • کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا “ادوارد اسنودن” به طور ناگهانی هزاران اسناد محرمانه طبقه بندی شده را به خبرگزاری ها لو میدهد و...

  • سه دزد جوان به قصد سرقت مقداری پول نقد وارد خانه ی یک مرد نابینا می شوند، اما این مرد برخلاف ظاهرش اصلاً ضعیف و ناتوان نیست...

  • آرتور بیشاپ (جیسون استتهام) خیال میکرد گذشته ی مرگبارش را پشت سر گذاشته، اما یکی از نیرومندترین دشمنانش پیدایش می شود و معشوقه ی او را می رباید. اکنون او مجبور است به اقصی نقاط جهان سفر کند تا سه ترور غیرممکن را انجام دهند و آنها را بصورت حادثه جلوه دهد...

  • خوش آمديد

    ورود / ثبت نام

    خوش آمديد

    ورود / ثبت نام

    هم اکنون وارد انجمن شويد

    • به وب سایت رسانه کوچک خوش آمدید
    LilMedia New Domain lilvpn
    نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1
    1. #1

      تاریخ عضویت
      اسفند ۱۳۹۲
      شماره عضویت
      14552
      نوشته ها
      37
      سن
      16
      فیلم مورد علاقه
      A Space Odyssey, Memento, Twelve Angry Men, Fight Club, Three Colors Blue, Forrest Gump
      بازیگر مورد علاقه
      Marlon Brando, Robert DeNiro, Jack Nicholson, Tom Hanks
      کارگردان مورد علاقه
      Stanley Kubrick, Christopher Nolan, Krzysztof Kieslowski
      پسندیده : 0
      مورد پسند : 62 بار در 31 پست

      نقد و بررسی فیلم Lucy (لوسی) جدید ترین فیلم لوک بسون با بازی اسکارلت یوهانسون و مورگان فریمن



      کارگردان :
      Luc Besson

      نویسندگان : Luc Besson

      بازیگران : Scarlett Johansson, Morgan Freeman, Min-Sik Choi

      خلاصه داستان :
      یک زن که تصادفی در مخصمه ای کثیف فرو می افتد، با مصرف نوع خاصی از مواد مخدر توانایی ذهنی اش بسیار بالا می رود و قدرت هایی جادویی پیدا می کند ...

      "لوسی/Lucy" حرف های زیادی برای گفتن درباره انسان هایی دارد که تنها از 10 درصد مغزشان بهری می برند. ایده فیلم شبه افسانه ای است که بار ها و بار ها تکرار شده و بیشتر برای دانشمندان جالب می نماید، اما می توان قضیه را این طور در نظر گرفت که لوک بسون سعی دارد تا پیغامی رمزگذاری شده را به مخاطب خود برساند. خود او عاجزانه از ما درخواست می کند تا خیلی در مورد فیلم فکر نکنیم، و در عوض نقش اسکارلت یوهانسون با تی شرت سفید و لباس زیر مشکی اش را در مرکز خود قرار دهیم و غرق در میمیک های عجیب و غریبش هنگام هلاک کردن بدمن ها با قدرت ذهنش و گفتن کلماتی مختصر با صدای خشک و تصنعی اش شویم. وقتی موسیقی متن تکنو فیلم اوج می گیرد و یوهانسون جملات سنگینی را مانند این بیان می کند: "اجزای بی شمار هسته سلول ها دارند در مغزم منفجر می شوند!"، احنمالا بسیاری از مخاطبان درمی یابند که این سبک از اکشن های کاذب فکری باید کارکردی مانند مخدر داشته باشد، بنابراین شما باید هر چند وقت یکبار از خلصه در آمده و به خود بیایید.



      یوهانسون بر خلاف اینکه 29 سال سن دارد، در نقش یک دانش آموز آمریکایی مقیم تایپه ظاهر می شود. یکی از دوستان تازه اش از او می خواهد تا کیفی قفل شده را در یک هتل به مرد مرموزی به نام "آقای کنگ" (با بازی چوی مین سیک) برساند. واضح است که این حرکتی عاقلانه برای لوسی نیست، اما از آنجا که ما از حقیقت امر آگاهی نداریم، با چند کات سردرگم کننده می فهمیم که این حرکت او چیزی نیست جز پا گذاشتن در تله موش.



      مجاورت این صحنه ها تنها به بیننده سرنخی می دهد تا از آنچه در آینده خواهد دید ذهنیتی پیدا کند، درست همان طوری که فیلم مخاطب را با مونتاژی مستند گونه به نقطه اوج خود پرتاب می کند. عمدتا ایجاد پس زمینه داستانی در مخاطب از طریق نشان دادن تصاویری انجام می شود که در آن ها پروفسور نورمن (با بازی مورگان فریمن) مشغول ارائه سخنرانی با موضوع ارتقاء بازده استفاده از ذهن است، و از این طریق می شود اتفاقاتی را که قرار است بر سر لوسی بیایند را پیش بینی کرد.


      "لوسی/Lucy" سهوا نوع جدیدی از مواد مخدر را به بینندگانش معرفی می کند. هنگامی که یکی از شرورهای آقای کنگ در تلاش است تا به لوسی تجاوز کند، او با استفاده از دستگاهی که در قسمتی از بدنش تعبیه شده، راه دستیابی به محتویات کیف مرموز را از زیر زبان همخوابه اش بیرون می کشد. او محتویات کیف را پر از مخدر، خصوصا نوعی پودر با قیمتی نجومی می یابد؛ و واضح است که قطعا کمی از این پودر گران قیمت را امتحان می کند، و به این ترتیب است که یک ابرقهرمان تازه ظاهر می شود.


      دوسوم ابتدایی این فیلم 90 دقیقه ای، تا حدی جذاب و سرگرم کننده است. نوعی حس انتقامجویی در لوسی شکل می گیرد، ضمن این که او در تکاپو می افتد تا به دیگر کیف های حاوی این مخدر دست پیدا کند. از هنگامی که او این نوع منحصر به فرد از مخدر را مصرف می کند، قابلیت و کارایی ذهنش از میانگین عمومی 10 درصد بسیار بالاتر می رود، و طبیعی است که به دنبال این امر قدرت های جادویی دیگری نیز ظاهر شوند. او قادر است خطوط تلفن را دستکاری کند، افراد را در هوا معلق سازد، و و با سرعت غیر قابل وصفی با کیبورد رایانه اش تایپ کند. اما او همچنین می داند که چند ساعت بیشتر برای زندگی دوام نخواهد آورد. تنها توضیح فیلم به این که او چه طور از این واقعیت مطلع است، در این خلاصه می شود که او بخش زیادی از مغزش را به کار می گیرد، پس همه چیز را می داند. او باید مخدر بیشتری پیدا کند تا کارای ذهنی اش به بالاترین حد خود یعنی 100 درصد برسد، و سپس به "تعالی" برسد، و به پروفسور نورمن دانشی را بدهد که بشر مدت هاست به دنبال آن بوده.


      پایان فیلم کاملا از مسیر اصلی اش خارج شده و به بیراهه می رود، اما به شکلی که این تغییر مسیر احمقانه جالب جلوه کند. به نظر می آید برای افرادی که ظرفیت دقیق شدن پایینی دارند و یا آن دسته از مخاطبانی که فقط می خواهند فیلمی پرهیجان را شاهد باشند، این پایانبندی یادآور "2001: یک اودیسه فضایی" استنلی کوبریک باشد. متاسفانه، درست در زمانی که کارایی ذهنی لوسی افزایش یافته و فیلمنامه خود را برای پرداختن به نقطه اوج آماده می بیند، صحنه اکشنی شامل درگیری بدمن های آقای کنگ و پلیس فرانسه کار را خراب می کند. اساسا، هر کنشی که در آن یوهانسون با قابلیت های خیره کننده اش، که به مراتب بهتر از حرکت های رزمی بدل کاران است، حضور نداشته باشد سریع جذابیت خود را از دست می دهد.


      وقوع صحنه های اکشن در فرانسه، یعنی در وطن لوک بسون، انتخاب درستی بوده؛ گواه این حرف را می توان صحنه های تعقیب و گریز ماشینی دانست که در نوع خود بی نظیر اند. کاراکتر یوهانسون با بیان جملات فلسفی مبهمی چون "ما واقعا نمی میریم" نظم اکشن فیلم را به هم می ریزد. این کلیشه های خودنمایانه و ظاهر ساز سطح پایین که ناگهان به ترکیب فیلم اضافه می شود ترفندی است که لوک بسون اغلب در فیلم هایش استفاده می کند.


      فیلم به نسبت حرف و حدیث های پیش از اکران کمتر از حد انتظار ظاهر شد ولی انصاف این است که آن را بهترین فیلم لوک بسون پس از "عنصر پنجم/The Fifth Elemant" بنامیم. ممکن است که برخی تماشاگران پس از تماشای فیلم آن را شگفت انگیز و حیرت آور ارزیابی کنند ولی می توان استدلال کرد که فرجام غیر طبیعی فیلم نمایانگر کارگردانی موفق است که احساسات خالصش را به ما ارزانی می دارد. به سختی می توان باور کرد که عقیده خود بسون بر این باشد که فیلمی معقول ساخته است، اما می توان در این جاه طلبی او اصالتی را مشاهده کرد که تمایزی را با فیلم های کمیک عادی ایجاد می کند. با اینکه حتی با استفاده از 10 درصد مغز خود نیز می توانم بگویم که این فیلمی نیست که من آن را "خوب" بنامم، ولی به طرز غیر قابل انکاری با تماشای آن به خلصه ای لذت بخش فرو خواهید رفت.


      منتقد: جوردن هافمن (گاردین)
      امتیاز: 3از 5
      مترجم: حمید بنی هاشمی

      این مطلب بصورت اختصاصی برای " انجمن تخصصی رسانه کوچک " به نگارش درآمده و هر گونه کپی برداری از آن تنها با ذکر منبع و درج لینک بلامانع می باشد.