• ویروس "تی" که توسط شرکت آمبرلا ساخته شده بود اکنون به سراسر جهان شیوع کرده و موجب تبدیل شدن انسان ها به زامبی، موجودات شیطانی و هیولا شده است. "آلیس" کارمند اسبق این شرکت که هم اکنون یک جنگجوی سرکش است، به دوستانش ملحق شده تا وارد هسته مرکزی شرکت آمبرلا در ...

  • داستان این فیلم که مدت کوتاهی قبل از رویدادهای «امیدی تازه» (A New Hope) رخ داده، متمرکز بر گروهی از جاسوس های شورشی است که نقشه می کشند تا «ستاره مرگ»، سلاح جدید امپراتوری کهکشانی را پیدا کرده و بدزدند...

  • فیلم بر اساس اتفاقات به وقوع پیوسته در مسابقه ی ماراتن سال ۲۰۱۳ در بُستن آمریکا که با یک بمب گذاری همراه بود ساخته شده و وقایع آن روز را دنبال می کند و…

  • «سلن» (کیت بکینسیل) میجنگد تا به نبرد میان قبیله لایکن و جناح خون آشامی که به او خیانت کردند، پایان دهد...

  • زمانی که "کالوم لینچ" (مایکل فاسبندر) خاطرات جد خود "آگولار" را مرور می کند و متوجه مهارت های یک استاد قاتل می شود، در می یابد که خود او نیز یکی از نوادگان حزب مخفی "آدمکش ها" می باشد.

  • کوآلایی به نام باستر بهترین دوستش را به استخدام خودش در می آورد تا با کمک وی کسب و کار تئاترش را از طریق میزبانی یک مسابقه ی آوازخوانی رونق بخشد و...

  • یک بازیکن حرفه ای بیس بال سیاه پوست (دنزل واشینگتن) که بازنشته شده است، اکنون به عنوان رفتگر مشغول به کار است تا از پس مخارج خانواده و شرایط سخت زندگی بر آید. پسر او به فوتبال علاقه مند شده و قصد دارد به عنوان بازیکن در تیم کالج شرکت کند، سر ناسازگاری پدر و ...

  • فضاپیمایی که مقصدش یک سیاره مستعمره بسیار دور است و هزاران نفر مسافر دارد، دارای یک نقص فنی در قسمت اتاق خواب است. این نقص باعث می شود دو تن از مسافران 90 سال زودتر از زمان برنامه ریزی شده بیدار شوند...

  • داستان فیلم در سال 1926 رخ می دهد و درباره فردی به نام نیوت (ادی ردماین) است که به واسطه نگارش کتاب جدیدش رهسپار ایالات متحده و شهر نیویورک می گردد. در چمدان نیوت موجودات عجیب و غریبی وجود دارند که بر اثر یک اتفاق آزاد شده و سر از نیویورک و منطقه منهتن در می آورند و...

  • یک پسر پنج ساله هندی هزاران کیلومتر دور از خانه اش، در خیابانهای کلکته گم می شود. او مخاطرات زیادی را پشت سر می گذارد و سرانجام زوجی در استرالیا او را به فرزند خواندگی قبول میکنند. 25سال بعد او عزم خود را جزم میکند تا خانواده ی گمشده اش را پیدا کند...

  • خوش آمديد

    ورود / ثبت نام

    خوش آمديد

    ورود / ثبت نام

    هم اکنون وارد انجمن شويد

    • به وب سایت رسانه کوچک خوش آمدید
    LilMedia New Domain lilvpn
    نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1
    1. #1

      تاریخ عضویت
      اسفند ۱۳۹۲
      شماره عضویت
      14552
      نوشته ها
      37
      سن
      16
      فیلم مورد علاقه
      A Space Odyssey, Memento, Twelve Angry Men, Fight Club, Three Colors Blue, Forrest Gump
      بازیگر مورد علاقه
      Marlon Brando, Robert DeNiro, Jack Nicholson, Tom Hanks
      کارگردان مورد علاقه
      Stanley Kubrick, Christopher Nolan, Krzysztof Kieslowski
      پسندیده : 0
      مورد پسند : 62 بار در 31 پست

      نقد و بررسی فیلم Mommy (مامی) نامزد نخل طلای کن



      کارگردان :
      Xavier Dolan

      نویسنده : Xavier Dolan

      بازیگران :
      Anne Dorval, Antoine-Olivier Pilon, Suzanne Clément

      خلاصه داستان:
      مادری بیوه ای در حال بزرگ کردن پسر پرخاشگرش است، تا این که با ورود همسایه مرموزشان به روابط این دو، امید تازه ای برایش ایجاد می شود . . .

      با گذشت پنج سال از اولین اثر سینمایی خیره کننده خاویر دولان تحت عنوان "من مادرم را کشتم"، اینک او فیلمی فریبنده با نام "مامی" برای عرضه دارد که نشان دهنده بلوغی است که او در طی سال های گذشته در عرصه فیلمسازی کسب نموده. در مجموع این فیلم جست و جویی ارزنده تر و پرشور تر است در رابطه عمیق یک مادر و پسر که به سبب برخورد های عاطفی و واکنش های تلخ و شیرینی بر اساس عشق، دوستی و تصمیم هایی که ما در زندگی میگیریم، این رابطه بر ما آشکار می شود.


      ایفای نقش های بی نظیر از سوی همکاران همیشگی دولان، کاراکتر های روشن و پیچیده ای را می سازند که ما را در سفر از مارپیچ میان دو قطب لذت و رنج حمل می کنند. "مامی" که بازگشتی قدرتمند برای دولان به سینما پس از اجراهای پرشمار نمایشنامه "تام در مزرعه" حساب می شود، باید هواداران او را خوشحال کند و اصولا مخاطبان بیشتری را به سوی کار های او جذب نماید.





      دولان به خوبی می داند که تا وقتی "مامی" فیلمی موجودگرا و نشانه پایان بلوغ فیلمسازی اش محسوب شود، "من مادرت را کشتم" باید بحران بلوغ فیلمسازی او باشد. فیلم دلسوزی و درک عمیق مادری را نسبت به فرزندش نشان می دهد که در تلاش است تا بر پسر نوجوان و عصیانگرش فایق آید و در دل پسرش که جز دلشکستگی چیزی نمی شناسد، امید را رخنه دهد.



      نقش مادر با اسم دایان توسط اَن دوروال ایفا می شود که تا حدی یادآور دوران طلایی جنا رولاند در زمان همکاری اش با کارگردان جان کاساواته است. دایان زن بی شرم و بد دهنی است که قصد دارد تا شانس دیگری به پسر 15 ساله پیش فعالش استیو بدهد، که نقش او با انرژی و جذابیت خاصی توسط آنتونی الیویر پیلون ایفا می شود.





      وقتی استیو با خود درست رفتار می کند او باهوش، جذاب و شایان ستایش است. در غیر این صورت او به کابوس وحشتناکی تبدیل می شود که موجی از خشونت و تنفر را بر سر فرود می آورد. می توان تصویر واضحی را از مادر در فرزند مشاهده کرد که برخورد و درگیری شان تداعی کننده کاراکتر های جورج و مارتا در فیلم "کی از ویرجینیا وولف می ترسد؟" است. این نمونه ای استثنائی از رابطه ای نزدیک است که گاه منجر به این می شود که هردو آن ها را در یک جبهه متخاصم با دنیا قرار می دهد.


      در اکثر زمینه ها دایان و استیو همسایه هایی جهنمی برای یکدیگرند اما شخصیت مرموز کایلا(با بازی سوزان کلمنت) آن ها را به چشم راه گریزی اجتناب ناپذیر از خانواده خودش می بیند. او که به مدت دو سال است پایش اسیب دیده، اکنون در دوره مرخصی از یک شغل معلمی به سر می برد و طولی نمی کشد که به دوست خوبی هم برای دایان و هم استیو تبدیل می شود.





      "مامی" هنگامی که ما می خواهیم شانس های اندک استیو را برای زندگی به سبک مطلوب دایان بررسی کنیم، به طرزی ظالمانه خنده دار و به شکلی باورنکردنی فعال و پر جنب و جوش می شود. در کانادا مجموعه ای از قوانین جدید تصویب شده اند که طبق آن ها دایان قادر است در صورت عدم اطاعت و سرکشی استیو او را به دستگاه قضایی بسپارد. و این خطری است که حتی شاد ترین لحظات آنان را نیز مخدوش می کند.





      دولان و فیلمبردارش آندری تورپین غالب صحنه های "مامی" را بر حسب منظر نسبی شان با نمای 1:1 فیلم گرفته اند. در ابتدا تصور می شود که بخش زیادی از اطلاعات حیاتی بصری را در خارج از دید می افتد و نشان داده نمی شود اما این تصور خیلی زود جای خود را به حسی صمیمی و نزدیک می دهد. دو سکانس وجود دارند که در آن نمای دوربین بزرگتر می شود تا بتواند لحظات شاد زندگی استیو را پوشش دهد و این ترفند به میزان کافی برجسته و موثر است تا تحسین نخستین تماشاگران مطبوعاتی در فستیوال کن را برانگیزد.




      در طول فیلم دولان موسیقی متنی انتخابی از آثار سلین دایان گرفته تا دیدو و اوسیس را در کنار صحنه ها پخش می کند، و با این کار هر بار وجهی دیگر از شخصیت کاراکتر هایش را نمایان می سازد و حالاتی خاصی را در فیلم ایجاد می کند. "مامی" به عنوان اثری سرشار از دلسوزی و عاطفه به درستی کامل ترین اثر دولان تا به اینجا به شمار می آید.


      منتقد: آلان هانتر (اسکرین دیلی)
      مترجم: حمید بنی هاشمی

      این مطلب بصورت اختصاصی برای " انجمن تخصصی رسانه کوچک " به نگارش درآمده و هر گونه کپی برداری از آن تنها با ذکر منبع و درج لینک بلامانع می باشد.